۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۱۰۲۱
آیت‌الله محمدی ری شهری:

انسان باید به زندگی حقیقی آخرت یقین داشته باشد

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه قیامت ظهور حاکمیت مطلق حق است، گفت: عالم آخرت سرای سزا و کامیابی انسانهای مومن است.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه تفسیر سوره بقره که در همین آستان برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های مهم اهل تقوا یقین داشتن به آخرت است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در تبیین عظمت عالم آخرت، تصریح کرد: خداوند در سوره نساء آیه 77 می‌فرماید، متاع دنیا برای انسان های با تقوا در مقابل لذت های اخروی اندک است؛ خداوند در قرآن کریم ملک دنیا را صغیر و ملک آخرت را کبیر بیان می‌کند.

وی افزود: انسان هر چیزی را که از عالم آخرت می‌شنود اندک و غیر قابل قیاس است در روایت است که انسان هر چیزی که در این عالم از آخرت می‎شنود، تنها نام بوده و قابل تصور نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: انسان با عبور از عالم دنیا به سوی آخرت حرکت می‎کند امام علی(ع) در این زمینه می‌فرماید انسان باید از دنیا برای عبور به آخرت استفاده کند.

رییس دانشکده علوم حدیث گفت: انسان باید به زندگی حقیقی آخرت یقین داشته باشد و در زندگی دنیوی انسان باید از لهو و سرگرمی که موجب دور شدن او از خداوند می‌شود اجتناب کرده و خود را برای آخرت آماده کند.

این مفسر قرآن کریم عالم آخرت را مرحله ظهور حاکیمت مطلق بیان کرد و اظهار داشت: انسان در عالم دنیا مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در عالم آخرت نتایج آن را دریافت می‌کند به همین سبب قیامت ظهور مطلق حق و تحقق وعده الهی است.

این استاد اخلاق در پایان با بیان اینکه انسان در عالم آخرت به مقام عین‌الیقین می‌رسد و باطن اعمالی که در عالم دنیا انجام داده است مشاهده می‌کند، خاطر نشان کرد: عالم آخرت سرای سزا و کامیابی انسان های مومن است./813/202/ب1

ارسال نظرات