۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۸۱۰۱۶
آیت الله نوری همدانی:

22 بهمن اقتدار ایران را به رخ جهان کشید/ نباید در برابر وضعیت مسلمانان جهان بی تفاوت باشیم

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با بیان این که دهه فجر ارزش های انقلاب را منعکس کرد، گفت: 22 بهمن قوت و قدرت ایران را در برابر جهانیان به نمایش گذاشت.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از کارکنان شهرداری تهران و فرماندهان سپاه یزد با گفت: دهه فجر ارزش های انقلاب را منعکس کرد و 22 بهمن قوت و قدرت ایران را در برابر جهانیان به نمایش گذاشت، خوشبختانه برنامه امسال بسیار با شکوه برگزار شد و درس های دهه فجر نباید منحصر در این ایام باشد.

وی افزود: ظالمان دارای قدرت می خواهند که ملت ها را تحت سیطره خود قرار دهند و آنان را استضعاف کنند اما خداوند متعال کاری می کند که این ها نابود شوند، باید راه انبیا را در پیش بگیریم و در برابر قدرتمندان ستمگر  همانند آمریکا و صهیونیست ها بایستیم و مبارزه کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به حادثه دلخراش پلاسکو، از زحمات دست اندرکاران برای امدادرسانی تقدیر کرد و اظهار داشت: پلاسکو مصیبتی بود که به وجود آمد که شما بسیار زخمت کشیدید و واقعا به مسؤولیتی که داشتید عمل کردید.

وی ادامه داد: انسان سه نوع مسؤولیت فردی، اجتماعی و شغلی دارد که باید به درستی به آن ها عمل کند؛ ایمان، علم، تقوا، تعهد و عقل از مسائلی است که باید مورد توجه انسان باشد، عقل به معنای تشخیص حق از باطل یا همان بصیرت در کلام رهبر معظم انقلاب است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که افزون بر ایمان و علم، بصیرت لازم است، ابراز داشت: هر انسانی وظیفه دارد که اصول زندگی عمل کند، ما در برابر اجتماع هم مسؤول هستیم؛ اطلاع از وضع مسلمانان جهان و مشکلات آن ها ضروری است.

وی عنوان کرد: باید بدانیم که به عنوان مثال در عراق، سوریه، یمن، بحرین و سایر کشورهای اسلامی چه اتفاقاتی رخ می دهد، در برابر این اتفاقات هم نباید بی تفاوت و ساکت بود بلکه در حد توان خود باید خدمت کرده و به آن ها کمک کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: چشم مستضعفان و مسلمانان جهان به ایران اسلامی است، جمهوری اسلامی ایران نظامی ولایی و قدرتمند است که در حد توان باید به فکر مسلمانان باشد.

وی شغل را مسؤولیت آفرین دانست و اضافه کرد: امام علی(ع) کی فرمایند شغل انسان صرفا وسیله ارتزاق نبوده بلکه امانتی الهی است، مردم اعتماد می کنند و پستی را در اختیار فردی قرار می دهند که باید با دید امنت به آن نگاه کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام ناب، ولایت فقیه و مردم ارکان انقلاب هستند، گفت: خوشبختانه در مسیر انقلاب روز به روز بیداری و هوشیاری مردم در صحنه های گوناگون و توطئه های دشمن بیشتر می شود؛ باید انقلاب را شناخته و نسبت به آسیب ها هوشیار باشیم.

وی افزود: هیچ انسانی بی مسؤولیت نیست، کسانی که بعد از پلاسکو زحمت بسیاری کشیدند اجر بسیاری بردند، شهدای این حادثه هم به مقام بالایی رسیدند، در ایران میلیون ها شهادت طلب وجود دارد که همین مسأله سبب امنیت بی نظیر کشور شده است؛ انقلاب ایران انقلابی دینی است که قابل قیاس با انقلاب های دیگر نیست./1323/پ202/ص

ارسال نظرات