۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۸۰۹۹۷
آیت‌الله محمدی ری شهری:

منشاء سرزنش کردن خودپسندی است

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه منشاء سرزنش دیگران خودپسندی است، گفت: انسان در همه لحظات نباید خود را خالی از نقص و عیوب تصور کند.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: آن چیزی که سبب می‌شود انسان دیگران را مورد سرزنش و ملامت قرار دهد؛ خودشیفتگی است.

وی افزود: انسان سرزنش کننده به سبب آن که خود را از عیوب خالی می‌داند به ملامت دیگران می‌پردازد به همین سبب انسان تا خودشیفتگی و خودپسندی را از خود دور نکند نمی‌تواند از سرزنش دیگران دست بردارد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با استناد به روایتی از امام کاظم(ع)، ابراز کرد: حضرت در نصیحت فرزندانشان فرمودند برشما باد که در عبادت الهی جدیت داشته باشید اما با همه تلاشی که می‌کنید خودتان را در محضر الهی فاقد تقصیر ندانید زیرا کسی توانایی اطاعت الهی را آن گونه که شایسته او است، ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انسان در همه لحظات نباید خود را فاقد نقص و عیوب بداند، انسان باید از خداوند بخواهد که او را از معارین قرار ندهد و خود را خالی از تقصیر بداند.

رییس دانشکده علوم حدیث در پایان خاطر نشان کرد: انسان باید همه امور خود را برای خدا انجام دهد./813/202/ب1

ارسال نظرات