۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۸۰۹۸۳
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

رهاسازی فرزندان در فضای مجازی اشتباه آشکار والدین

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران شیوه درست بهره‌وری از فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: برای استفاده از این فضا باید برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه شود.
فضای مجازی

خانم کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فضای مجازی را به عنوان یک فضای حقیقی معرفی کرد و ضمن هشدار به قشر جوان جامعه به‌ویژه دختران گفت: اگر این فضا تنها به عنوان یک فضای خیالی تصور شود به یقین آسیب‌های جدی و غیر قابل جبران را در پی خواهد داشت؛ بنابراین ضرورت دارد آموزش‌های لازم برای شناخت این فضا به جوانان داده شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه در فضای مجازی باید از رابطه برقرار کردن با شخص نامحرم پرهیز شود، اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی این فضا باید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه این آسیب‌ها برای جوانان و به‌ویژه دختران بازگو شود و در راستای فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از این فضای پر خطر تلاش‌های بسیار شود تا در نهایت استفاده‌های دینی و تبلیغی جایگزین استفاده‌های نادرست شود.

وی ادامه داد: اگر شیوه درست بهره‌وری از فضای مجازی در جامعه نهادینه شود، این فضا می‌تواند تبدیل به ابزاری در جهت رشد و تعالی اعتقادات مردم جامعه شود.

کریم‌زاده به ارائه راه‌کارهایی برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی در عرصه خانواده پرداخت و ابراز داشت: پدران و مادران باید با هوشیاری و آگاهی در این زمینه از ابتدای کودکی، فرزندان خود را نسبت‌ به آسیب‌های این فضای پر خطر آگاه ساخته و استفاده درست از فضای مجازی را به آن‌ها آموزش دهند.

وی افزود: متأسفانه امروزه به اشتباه آزاد گذاشتن فرزندان در استفاده از فضای مجازی نوعی روشنفکری محسوب می‌شود که پیامدهای بسیار ناگواری را در سطح جامعه به دنبال داشته است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران خاطرنشان کرد: والدین نه تنها نباید فرزندان خود را ناآگاهانه از بهره‌مندی از فضای مجازی منع کنند، بلکه ضرورت دارد همواره سعی در فرهنگ‌سازی شیوه درست استفاده از آن داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه بعد از نوجوانی باید فضای مجازی در اختیار فرزندان قرار بگیرد، عنوان کرد: پدران و مادران باید این مهم را به فرزندان خود بیاموزند که استفاده از این فضا به معنای رهایی در آن نیست بلکه باید در بهره‌وری از فضای مجازی قوانینی را رعایت کنند./841/ت302/س

ارسال نظرات