۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۸۰۹۱۴
28 بهمن ماه؛

همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت در قم برگزار می شود

دبیر همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت از ارسال بیش از 200 اثر در بخش همایش و هزار اثر در بخش جشنواره به دبیرخانه این همایش خبر داد.
اسلام و مسیحیت

حجت الاسلام محمدکاشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری نخستین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت، عنوان کرد: رویکرد اصلی در این همایش مطالعات تطبیقی و تحقیق در زمینه اخلاق و سبک زندگی در اسلام و مسیحیت است که کمتر به آن پرداخته شده و ما سعی کرده ایم در این همایش به بررسی جامعیت اخلاق و مسائل اخلاقی اسلام نسبت به سایر ادیان بپردازیم.

وی افزود: سعی ما بر این است که به صورت ریز و جزئی به موضوعات اخلاقی مانند شادی، آرامش، رابطه فرزند و والدین، تربیت فرزندان، دروغ، صبر، بهداشت و نیز اخلاق اجتماعی پرداخته شود.

دبیر همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت تصریح کرد: بیش از 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که عمدتاً در رده علمی پژوهشی جای می گیرند و مقالات برگزیده در درجه Isc قرار خواهند گرفت.

وی ارسال مقالات از کشورهای مختلف را از مهم‌ترین ویژگی های این همایش دانست و خاطرنشان کرد: پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، آمریکا، اسپانیا، مالزی، پاکستان، تاجیکستان، هندوستان و دیگر کشورها، مقالاتی را به دبیرخانه این همایش ارسال کرده اند که نشان دهنده استقبال مناسب از این همایش در سطح گفت‌و‌گوهای بین ادیانی است.

حجت الاسلام کاشانی اضافه کرد: بیش از 40 عضو هیأت علمی، استادیار و دانشیار، 35 دانش آموخته دکترا، 50دانش آموخته کارشناسی ارشد و تعداد زیادی از طلاب برای این همایش مقاله ارسال کرده اند که این موضوع نقطه عطفی در این همایش است.

مدیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت پرداختن به موضوعات کاربردی را از دیگر مشخصه های این همایش دانست و ابراز کرد: بیشتر همایش هایی که با موضوع مطالعات میان اسلام و مسیحیت برگزار شده، بر روی موضوعات تاریخی و کلامی و توصیفی تأکید داشته است درحالی که ما در این همایش سعی کرده ایم موضوعات را به صورت کاربردی و با رویکرد اخلاقی و عرفانی مطرح کنیم.

دبیر همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت برگزاری جشنواره محصولات فرهنگی مرتبط با حوزه اسلام و مسیحیت را از دیگر برنامه های این همایش دانست و اظهار کرد: استقبال بسیار خوبی از این جشنواره صورت گرفته است و بیش از هزار اثر در قالب کتاب، پایان نامه، فیلم، مستند، پوستر، برنامه رادیویی، شعر، اپلیکیشن موبایل و نرم افزار به این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: آثار رسیده مورد داوری قرار گرفته و برگزیدگان جشنواره مشخص شده اند که در روز همایش با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدیه مورد تجلیل قرار می گیرند.

حجت الاسلام کاشانی خاطرنشان کرد: این همایش توسط قطب تعمیق ادیان دینی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری پایگاه استنادی جهان اسلام و معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

گفتنی است همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت  ساعت 8تا 12 روز پنج شنبه 28 بهمن ماه در سالن همایش های غدیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی واقع در چهارراه شهدا برگزار می شود./872/ت302/ی

ارسال نظرات