۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۸۴۷
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

توانمندسازی طلاب برای تأمین نیازهای تبلیغی و فرهنگی، رسالت دفتر تبلیغات

حجت الاسلام قطبی توانمندسازی یک طلبه برای تأمین نیازمندی های تبلیغی و فرهنگی را از مهمترین رسالت های دفتر تبلیغات دانست.
حجت الاسلام محمد قطبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شامگاه دوشنبه در نشست با مسؤولان اداره کل تبلیغات اسلامی و همچنین مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان، با بیان اینکه فعالیتهای دفتر تبلیغات در راستای رشد جامعه بوده و رهبر معظم انقلاب از این نهاد به عنوان نماد روشنفکری حوزه یاد کردند، افزود: دفتر تبلیغات کارفرمای امور تبلیغات دینی نیست.

وی با اشاره به اینکه متولی امور تبلیغات دینی، سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: دفتر تبلیغات حلقه واصله بین حوزه های علمیه و نهادهایی است که از طلاب درخواست کمک دارند.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به نقطه پیوند دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: دفتر تبلیغات برای مبلغان و مبلغات دوره های آموزش برگزار می کند و پشتیبانی های لازم را انجام می دهد و در این بین نیروهای آموزش دیده خود را در اختیار سازمان تبلیغات برای اعزام قرار می دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر اینکه در نظام قانونی ما چیزی به نام اعزام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به یقین ما در نظام مدیریت امور دینی ورود پیدا نخواهیم کرد؛ دفتر تبلیغات وظیفه آموزش و معرفی نیروها را بر عهده دارد.

این مقام مسؤول توانمندسازی یک طلبه برای تأمین نیازمندی های تبلیغی و فرهنگی را یکی از مهمترین رسالتهای دفتر تبلیغات بیان کرد و ادامه داد: از آنجایی که حوزه های علمیه خواهران تازه تأسیس هستند و زمان زیادی از آغاز به کار آنها به صورت رسمی نمی گذرد؛ بنابراین هنوز بحث اعزام مبلغات خواهر به خوبی ساماندهی نشده است و این نیازمند زمان خواهد بود.

وی با اشاره به نقش محافل خانگی در حوزه تبلیغات دینی، اظهار کرد: در این بین برای توانمندسازی طلاب اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی در زمینه های مختلف خواهیم کرد و مبلغات خواهر را در اولویت آموزش های خود برای سال جاری قرار خواهیم داد.

حجت الاسلام قطبی راه اندازی تشکل های طلبگی را یکی از راههای جذب اعتبارات عنوان کرد و ادامه داد: اگر طلاب اقدام به تشکل های طلبگی کنند و به صورت یک تیم فعالیتهای خود را ادامه دهند مورد حمایت دفتر تبلیغات از یک میلیون تا 5 میلیون تومان قرار خواهند گرفت.

وی تقدیر از مبلغات برتر و معرفی چهره های برتر امور تبلیغی در هر سال را یکی از برنامه های دفتر تبلیغات اصفهان دانست و افزود: یکی از آموزش هایی که از ضرورت های امور تبلیغی امروز است، بحث یادگیری زبان خارجه ویژه طلاب خواهر است که در دستور کار خود قرار داده ایم./9457/202/ب2

ارسال نظرات