۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۸۰۸۲۲
مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل:

کادرسازی برای انقلاب اسلامی از مهم ترین وظایف حوزه علمیه است

مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل یکی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف حوزه های علمیه را کادرسازی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: کادرسازی برای انقلاب اسلامی، آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) است.
مدیر حوزه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل

حجت الاسلام عزیزپور، مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: پذیرش حوزه همانند سایر مشاغل مهم و ضروری است با توجه به این که جامعه باید در هر زمانی برای هر شغلی افراد مناسب داشته باشد حوزه علمیه هم برای داشتن نیروهای کارآمد باید به صورت نظام مند به این امر توجه داشته باشد.

وی افزود: به دلیل هجمه های فراوانی که علیه دین اسلام وجود دارد و همچنین شبهاتی که روز به روز بر تعداد آن افزوده می شود و سوالات و شبهات بسیاری که در ذهن نوجوانان و جوانان ما ایجاد می شود، نیازمند علما و روحانیانی توانمند و کارآمد هستیم تا سلامت روحی جامعه را تامین کنند و نسخه های لازم را برای بهبود وضع موجود بپیچند.

حجت الاسلام عزیزپور با اشاره به ضرورت استعدادیابی در جذب طلاب جدیدالورود و سایر طلاب حوزه های علمیه، گفت: متاسفانه در حوزه ساز و کار نظام مندی برای استعداد یابی وجود ندارد و این امر به صورت سلیقه ای صورت می گیرد، استعدادیابی یک ضرورت است و اگر بخواهیم به اهداف مورد نظر در حوزه های علمیه دست یابیم باید استعدادیابی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل تاکید کرد: وقتی استعدادیابی در حوزه های علمیه به درستی صورت نمی گیرد در نهایت کارها به افراد متخصص و مستعد سپرده نمی شود.

وی با اشاره به افزایش داوطلبان حوزه های علمیه و اشتیاق جوانان به تحصیل در مدارس علمیه، بیان داشت: خوشبختانه با وجود رشد ورود داوطلبان به حوزه های علمیه، کیفیت در حوزه رو به افزایش است اما راضی کننده نیست و تلاش های بیشتری را می طلبد، اگر فقط برای بهبود کمیت متمرکز شویم و کیفیت را از یاد ببریم و از دستور کار خارج کنیم به ضررمان خواهد بود و هدفی که دنبال می کنیم را به دست خودمان نابود می کنیم.

حجت الاسلام عزیزپور با اشاره به اینکه در حوزه های علمیه اردبیل تلاش می شود که تحصیلات حوزوی به سمت پژوهشی شدن و هدایت طلاب به مباحث پژوهشی حرکت کند، گفت: سعی بر این است در کنار افزایش کمی امکانات از کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب غافل نشویم.

وی در پاسخ به سوالی درباره توصیه های مقام معظم رهبری درباره تحول حوزه های علمیه، بیان داشت: با توجه به این که حرکت و تحول در ذات دنیا است و حوزه هم از این قاعده مستثنا نیست و اینکه پس از انقلاب تحول مثبتی در حوزه ایجاد شده است باز هم نیازمند قدم های جدی در بهبود کیفیت حوزه های علمیه و پرورش افراد نخبه هستیم.

حجت الاسلام عزیزپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقداماتی در این زمینه انجام شده است از جمله موسسه امام خمینی و سایر مراکز تخصصی حوزه های علمیه در همین جهت حرکت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل یکی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف حوزه های علمیه را کادرسازی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: کادرسازی برای انقلاب اسلامی یعنی آمادگی برای ظهور امام عصر(عج)، نمی شود همه چیز را با معجزه درست کرد باید با سیر طبیعی پیش برویم و اسباب ظهور حضرت را که یکی از آنها کادرسازی است فراهم سازیم.

وی افزود: برای کادرسازی آیین نامه ها و چارچوب های بسیاری در این زمینه نوشته شده است اما نیازمند قدم های عملی هستیم و موانعی از جمله شیطان، به خطر افتادن منافع بعضی افراد، توطئه های دشمن، سستی و ضعف برخی مسؤولان دست به دست هم می دهند تا این اقدامات انجام نشود./301/937/ب1

ارسال نظرات