۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۸۰۸۱۸

چند خبر کوتاه از استان ایلام

برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان ایلام، تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رسانه و نماز و درخواست‌ مددجویان ایلام برای ایجاد اشتغال از مهم ترین اخبار کوتاه استان ایلام است.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز در نشست ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب استان ایلام، اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی، فضای استان به سمت فضای فرهنگی و حضور کتاب در بین اقشار مختلف مردم پیش خواهد رفت.

 وی با بیان اینکه استان ایلام سهم اندکی از تعداد نمایشگاه های استانی کتاب را در کشور داراست، ابراز کرد: سال گذشته نهمین نمایشگاه کتاب استان با وجود همه محدودیت ها و عدم زیرساخت های فرهنگی لازم، با حضور 283 ناشر از نقاط مختلف کشور برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه لازم است بحث زیرساخت های فرهنگی از جمله مجموعه نمایشگاهی دائمی در استان مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: نمایشگاه کتاب استانی در سال گذشته بیش از 300 میلیون تومان فروش داشته که با توجه میزان جمعیت استان قابل توجه است.

محمدنیاکان در ادامه با اشاره به نقش صدا و سیما در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه کتابخوانی، یادآور شد: صدا و سیمای مرکز ایلام به عنوان پرچمدار کار اطلاع رسانی و تبلیغات نمایشگاه کتاب نقش مهمی در این زمینه دارد و انتظار می رود که تعامل لازم را در این راستا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری این دو نهاد در برگزاری نمایشگاه کتاب، تاثیر بسزایی در زمینه فرهنگسازی در بحث کتاب و کتابخوانی خواهد داشت، گفت: در سال های اخیر در بحث زیرساخت های فرهنگی استان انجام شده که لازم است این دستاوردها برای مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: دهمین نمایشگاه کتاب استانی ایلام با حضور ناشران برتر کشوری و ناشران استانی در محل انبار غله استان ایلام برگزار می شود که انتظار می رود شاهد استقابل بسیار خوبی از سوی مردم از این نمایشگاه باشیم.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رسانه و نماز تمدید شد

 حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت: با توجه به استقبال بسیار خوب رسانه‌های این استان مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 30 بهمن سال جاری تمدید شد.

وی بابیان اینکه تمدید مهلت ارسال آثار به دلیل افزایش حجم کاری رسانه‌های استان برای پوشش خبری برنامه‌های دهه فجر بوده است، تصریح کرد: در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی در 18 اسفند سال جاری تجلیل می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی، نماز اقدام و عمل، نماز و مسائل و آسیب‌های اجتماعی، نماز و فرهنگ اسلامی و دینی، بُعد فرهنگی نماز، ترویج فرهنگ نماز، مسجد و نماز، رسانه و ترویج فرهنگ نماز، نماز و سیاست، نماز، علم و فناوری، نماز و فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و بخش آزاد را از محورهای این جشنواره عنوان کرد.

چراغی پور بیان کرد: آثار ارسالی باید در بازه زمانی بهمن‌ماه سال 94 تا بهمن‌ماه سال 95 دریکی از نشریات محلی، روزنامه‌های سراسری دارای دفتر نمایندگی در استان و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و تحلیلی استان منتشر و مرتبط با محورها و موضوع‌های جشنواره باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان و ستاد اقامه نماز استان و خبرگزاری شبستان دفتر نمایندگی استان ایلام برگزار می‌شود.

بیشترین درخواست‌ مددجویان ایلام در زمینه اشتغال است

ضیاء رضایی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت: بیشترین درخواست‌هایی که از سوی مددجویان به دفاتر این نهاد در سراسر استان ارائه می‌شود در زمینه ایجاد شغل و دریافت تسهیلات کارآفرینی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: چنین رویکردی در درخواست‌‌ها نشان دهنده این است که این متقاضیان به دنبال این بوده که خودشان منبع درآمد پایداری داشته باشند و به دنبال کمک‌های بلاعوض نباشند.

وی با تأکید بر اهمیت این نهاد به مقوله آموزش‌های شغلی مددجویان افزود: یکی از رویکردهای این نهاد در حوزه کارآفرینی این است که قبل از ایجاد هرگونه شغل برای جویندگان کار، آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با آن فعالیت به متقاضیان ارائه می‌شود.

رضایی افزود: با اینکه در زمینه اشتغال‌زایی و تأمین اعتبارات مورد نیاز با مشکلات زیادی مواجه بوده‌ایم اما خوشبختانه در سال‌های اخیر جایگاه بسیار خوبی را در سطح کشور به دست آورده‌ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 740 شغل برای مددجویان جویای کار این نهاد فراهم شد که این مشاغل نسبت به سال‌های گذشته از تنوع و گوناگونی مناسبی برخوردار بوده است.

رضایی تصریح کرد: تلاش کمیته امداد استان ایلام و حوزه کارآفرینی این است که مشاغلی که در استان برای مددجویان جویای کار این نهاد ایجاد می‌شود پایدار و با دوام باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اشتغال زایی این نهاد همواره موفق بوده و منجر به خوداتکایی شده است افزود: در نیمه نخست امسال جشن اشتغال و خودکفایی یک هزار و ۵۱۰ مددجوی این استان برگزار شد و در آینده نیز چنین جشن‌هایی برگزار خواهد شد./303/879/ب1

ارسال نظرات