۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۷۷۶
معاون امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

معتقد به نشاط کنترل شده در چارچوب شرع هستیم/ از مراجع شیعه تبعیت می کنیم

حسینی تبعیت از مراجع تقلید را هدف وزاتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: سعی می کنیم در چارچوب شرع و قانون عمل کنیم.
معاون پارلمانی وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید هادی حسینی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که در تالار شهید آوینی این اداره‌کل برگزار شد، با تأکید بر پایبندی این ارشاد به خط قرمزهای شرع و قانون، عنوان کرد: تبعیت از مرجعیت شیعه یکی از اهداف وزارت ارشاد به ویژه در قم است، چراکه قصد خروج از ریل قطار را نداریم و بنابراین سعی می‌کنیم حدود اسلامی را  تا حد توان رعایت کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود از سه وزارت‌خانه نام می برند که یکی از آنها فرهنگ و ارشاد است و معتقدیم رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد توسعه داشته‌های تاریخی و فرهنگ مردم ایران زمین است.

حسینی با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام در کشور تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد به سمت فرهنگ والای اسلامی ایرانی حرکت کند این انسجام لازم است، چه آن‌هایی که در دانشگاه درس‌ خوانده‌اند و چه آن‌ها که در حوزه‌های علمیه تحصیل‌کرده‌اند باید منسجم شوند و به قول شهید مفتح دو بال یک پرنده باشند.

وی اضافه کرد: ما معتقد به نشاط کنترل شده و در چارچوب شرع هستیم، کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده و در چارچوب شرع را بگیرد و البته رعایت حدود و شرایطی که در آن هستیم حتما باید توجه شود اما نباید از جامعه سلب نشاط شود.

معاون امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی کم کاری ها در حوزه فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که این حکومت به دست صاحب اصلی آن سپرده شود و در این مسیر کسی حق از پای نشستن ندارد، شهدای از ما طلبکار هستند و چشمشان به دست و زبان ماست، ازاین‌رو کسی حق ندارد بایستد و عمل نکند.

حسینی ابراز کرد: در دیدار دکتر صالحی با علما، آیت الله وحید خراسانی مسأله تعطیلی روز شهادت امام حسن عسکری(ع) را خواستار شدند که با پیگیری وزیر در دولت مصوب شد که وزارت فرهنگ و ارشاد این موضوع را برگ زرینی در کارنامه خود می داند.

وی با اشاره به خصوصیات مدیرکل جدید ارشاد استان قم، اظهار کرد: مدیرکل جدید انسانی اخلاقی و فرهنگی، بزرگ شده قم از خانواده ای عالم و شهیدپرور و مدیری موفق در عرصه های فرهنگی هستند و همه مسؤولان نیز باید به این فرد کمک کنند چون که قم بیش از گذشته نیازمند همبستگی است./872/پ202/ی

ارسال نظرات