۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۷۴۴

مدیرکل جدید ارشاد قم معرفی شد

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم این شهر را پایتخت شیعه و جهان اسلام خواند و گفت: فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی باید از قم به جهان صادر شود.
تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد قم معارفه مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز در مراسمی با حضور مدیران معرفی شد. در این مراسم از زحمات و تلاش های حجت الاسلام دانشی مدیرکل سابق و فرجی سرپرست این اداره تقدیر شد.

بر اساس این گزارش سید موسی حسینی کاشانی در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که در سالن شهید آوینی این اداره کل برگزار شد، گفت: اعتقاد دارم که شهر قم ظرفیت‌های متعددی در زمینه فرهنگ و هنر دارد و باید این شهر صادرکننده فرهنگ و هنر به شهرها و کشورهای دیگر باشد، در این شهر شاهد حضور مراجع عظام تقلید هستیم و با تعامل با دستگاه‌های مختلف برای بالابردن شاخص‌های فرهنگی در استان قم تلاش می کنم.

وی افزود: خداوند را شاکر هستم که توفیق خدمت در شهر قم را پیدا کردم، شهری که در آن متولد و بزرگ شدم و از وزیر ارشاد برای این اعتماد تشکر می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد قم با چراغ راه قراردادن منویات مقام معظم رهبری به‌دنبال آن است که در ارتقای شاخص‌های هنری و فرهنگی گام‌های ارزشمندی را بردارد. استان قم در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری ظرفیت بسیاری دارد و به نظر می‌آید با مطالعه اولیه در حوزه‌های مختلف زمینه‌ها برای بودن در جایگاه برتر در کشور مهیاتر است.

حسینی کاشانی با اشاره به برخی ظرفیت های فرهنگی قم، خاطرنشان کرد: با مطالعه در حوزه های قرآنی، چاپ و نشر، هنرهای نمایشی، تجسمی و شعر؛ زمینه ها برای حمایت و بودن در جایگاه های برتر کشوری مهیاتر است.
وی در پایان اظهار کرد:  استان قم پایتخت شیعه و جهان اسلام است و ظرفیت های بسیاری دارد و باید صادر کننده فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی در داخل و خارج کشور باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: حجت الاسلام دانشی در دوره مدیریت خود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک انسان خدمتگزار بود که نیت های مثبتی داشت و انسانی پاک و دارای سوابق خوب مدیریتی هستند و در این مدتی که در اداره‌کل ارشاد قم بودند عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

وی تصریح کرد: مدیرکل جدید اداره‌کل ارشاد قم از ظرفیت‌های نظام بوده و در راستای تحقق اهداف نظام عمل خواهند کرد، مدیریت در شهر قم یک وظیفه حساس است و ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه فرهنگ و هنر در این استان وجود دارد و انتظاری که از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم می‌رود این است که این استان الگوی کشور باشد.

احد جمالی در پایان خاطرنشان کرد: وجود حرم حضرت معصومه(س)، حضور مراجع عظام تقلید، اندیشمندان و علمای بزرگ و وجود هنرمندان ظرفیت‌های خوبی را در استان قم به وجود آورده است و نیروهایی که در استان به عنوان هنرمندان مسلمان هستند ظرفیت‌های خوبی هستند، امیدواریم این ظرفیت‌ها به بالفعل درآید./872/پ202/ج

ارسال نظرات