۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۷۱۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

کامل ترین الگو برای بانوان جامعه حضرت زهرا است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: این بانوی گرانقدر الگویی کامل برای بانوان است و ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر باید برای نسل جوان تبیین شود. این بانوی فداکار اسلام در آیاتی نظیر مباهله، تطهیر و سوره مبارکه کوثر خداوند به بزرگی از وی یاد کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شب گذشته در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایلام اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) برترین الگوی بانوان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) جایگاه بسیار ویژه ای نزد اهل بیت دارد امام صادق(ع) می فرماید ما حجت خدا بر مردم هستیم و مادرم فاطمه حجت خدا بر ما.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه به آیاتی از قرآن اشاره کرد که مرتبط با حضرت فاطمه(س) است و گفت: این بانوی فداکار اسلام در آیاتی نظیر مباهله، تطهیر و سوره مبارکه کوثر خداوند به بزرگی از وی یاد کرده است.

وی تصریح کرد: دختر رسول خدا جان خود را فدای امام زمان خویش کرد و این بهترین الگو برای آحاد امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه به جایگاه حضرت زهرا(س) نزد پروردگار اشاره کرد و ادامه داد: رضای خداوند در رضایت او و غضب خدا در غضب صدیقه طاهره است.

 امام جمعه ایلام در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س) گفت: این بانوی گرانقدر الگویی کامل برای بانوان است و ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر باید برای نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: فاطمه برترین زنان در عالم است و طبق تفسیر مفسران معروف مصداق ارزش فراوان و به تعبیر روشن‌تر فاطمه زهرا(س) دارای شخصیتی با ارزش فراوان است و دارای فضائل بی‌کران است.

وی در ادامه با بیان احادیث در روایات مختلف گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در نزد خداوند از جایگاه بالایی برخوردار است./879/204/ب1

ارسال نظرات