۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۸۰۷۰۱
معاون آموزش حوزه تشریح کرد؛

جزئیات پذیرش حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد در تشریح جزئیات پذیرش حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید به مواد آزمون، چگونگی پذیرش و زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون کتبی اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگاران به بیان جزئیات پذیرش حوزه های علمیه برای سال تحصیلی 96-97 پرداخت و عنوان کرد: امسال همچون سال گذشته بیش از 17  هزار نفر را در سه مقطع پایه هشتم، دیپلم و مقاطع دانشگاهی پذیرش خواهیم کرد.

وی افزود: 15 فروردین 96 روز آخر ثبت نام بوده و 10 روز بعد یعنی روز بیست و پنجم فروردین نیز آزمون کتبی پذیرش برگزار می شود و نتایج آزمون نیز اواخر اردیبهشت ماه اعلام می شود و قبول شدگان برای حضور در مصاحبه شفاهی دعوت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با بیان این که پذیرش حوزه های علمیه خواهران ربطی به این مسأله ندارد، یادآور شد: صبحت های ما صرفا مربوط به پذیرش برادران در غیر استان های اصفهان و خراسان است و آزمون نیز در تمام 30 مرکز استانی برگزار می شود و به جهت دور بودن از مرکز استان یا اهمیت برخی شهرستان ها 20 مرکز شهرستانی نیز برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده که در سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مشخص است.

وی با اشاره به مواد آزمون پذیرش حوزه های علمیه اضافه کرد: مواد آزمون همان دروسی است که دانش آموزان یا دانشجویان در هر مقطعی خوانده اند ولی مسأله مهم آن است که در هر مقطعی از مشترکات امتحان گرفته می شود و دروس تخصصی هر رشته کنار می رود.

معاون آموزش حوزه های علمیه ادامه داد: در کنار دروسی که از آنها امتحان گرفته می شود، اطلاعات عمومی، مسائل حفظی، درک مطلب و تست هوش هم در نظر گرفته شده ولی ادبیات عرب، ادبیات فارسی و معارف و علوم قرآنی از درصد ضریب بیشتری برای آزمون برخوردار است.

وی با بیان این که حدنصاب نمره ای برای قبولی در آزمون در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که نگاه ما بر کیفی گزینی است به میزان سقف پذیرش خود یعنی همان حدود 17 هزار نفر از بالا پذیرش کرده و افراد را برای حضور در آزمون دعوت می کنیم، بنابراین حتی امکان دارد فردی در آزمون نمره خوبی را کسب کند ولی از آنجایی که نسبت به دیگران نمره کمتری گرفته و از سقف 17 هزار نفر تجاوز کرده است برای مصاحبه دعوت نشود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد در پایان تأکید کرد: البته صرف نمره علمی مهم نیست و برای برخی داوطلبان با شرایط خاص از جمله حافظ قرآن کریم، مناطق محروم و خانواده جانبازان و شهدا امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شده است./1330/ت302/ج

ارسال نظرات