۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۶۵۹
از سوی دانشگاه معارف اعلام شد؛

فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری مدرسی معارف اسلامی

دانشگاه معارف اسلامی برای نیم ‌سال دوم سال تحصیلی 97 ـ 96 در مقطع دکتری رشته مدرسی معارف اسلامی از میان براداران و خواهرن طلبه دانشجو می پذیرد.
دانشگاه معارف اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به منظور تربیت مدرسین گروه های معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور برای نیم ‌سال دوم سال تحصیلی 97 ـ 96 (ترم بهمن 96) از طریق آزمون اختصاصی در مقطع دکتری رشته مدرسی معارف اسلامی از میان براداران و خواهرن طلبه دانشجو می پذیرد.

 براساس این گزارش، آزومون دکتری دانشگاه معارف اسلامی در گرایش های ،مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی تاریخ و تمدن اسلامی و قرآن و متون اسلامی، برگزار می شود.

شرایط نام نویسی

 التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه کیفری، سوابق سوء اخلاقی، سیاسی و عقیدتی به تشخیص مراجع ذی‌صلاح، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذی صلاح همچون اداره نظام وظیفه، توانایی جسمی و روحی لازم جهت تدریس در دانشگاه، متناسب با رشته انتخابی، عدم استخدام در ارگان ها و یا سازمان‌های دولتی و دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از جمله شرایط عمومی نام نویسی دراین آزمون است.

از شرایط اختصاصی در نام نویسی مقطع دکتر دانشگاه معارف می توان به داشتن حداکثر سن 40 سال، دارای مدارک تحصیلی، دانشنامه کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی، سطح سه حوزۀ علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزۀ علمیه قم، گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذی صلاح، دانش آموختگان حوزه های علمیه دارای گواهی اتمام کفایتین همراه با مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، متناسب با گرایش های پنج گانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه، داشتن دانشنامه کارشناسی ارشد برای اعضاء هیأت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد.

همچنین قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی و سپردن تعهد محضری به دانشگاه پس از قبولی در آزمون مبنی بر خدمت دو برابر ایام تحصیل در یکی از گروه های معارف اسلامی یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از جمله شرایط اختصاصی دانشگاه معارف اسلامی است.

گفتنی است، مدت زمان خدمت سربازی و حضور در جبهه به سقف سنی افزوده می شود و اعضای رسمی هیأت علمی گروه های معارف اسلامی و اساتید حق التدریس گروه های معارف اسلامی به شرط داشتن گواهینامه تدریس 3 ساله از معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی مشروط بر اینکه در 2 ترم گذشته تدریس مجاز داشته باشند از داشتن شرط سنی معاف هستند.

مدارک نام نویسی

مدارک لازم برای نام نویسی اینترنتی، یک قطعه عکس اسکن شده جدید سه در چهار، تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت کد رهگیری، واریز مبلغ 700 هزار ریال به شماره حساب سیبا  2172343501007 به نام دانشگاه معارف اسلامی نزد بانک ملی، شعبه شهداء قم، کد 2708  قابل پرداخت از طریق درگاه اینترنتی ثبت نام و کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور است.

شرایط رزمندگان و ایثارگران متقاضی نیز عبارت است از جانبازان با هر درصد جانبازی،  فرزند و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهداء و رزمندگانی که حداقل سابقه 6 ماه حضور متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل داشته باشند، است که مطابق قوانین جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عمل خواهد شد.

 لازم به ذکر است، پس از قبولی در مرحله اول (آزمون کتبی) از پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت برای مرحله دوم (مصاحبه شفاهی) دعوت به عمل خواهد آمد و پذیرش نهایی منوط به داشتن حد نصاب لازم در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی خواهد بود و بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، مصوب 29/فروردین/1389 مجلس شورای اسلامی، 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، به شرط کسب حداقل 80 درسد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص می یابد.

همچنین داوطلبان می توانند فقط از یک سهمیه استفاده نمایند و مسؤولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده برعهده داوطلب است و وجه نام نویسی و سایر مدارک به هیچ وجه پس داده نخواهد شد؛ امکان هیچ تغییری در مندرجات فرم اینترنتی بعد از ثبت نام نیز وجود ندارد و دریافت کد رهگیری به منزله ثبت نام داوطلب است و در صورت عدم دریافت کد رهگیری ثبت نام کامل نشده است.

طلاب علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری دانشگاه معارف اسلامی می توانند جهت نام نویسی تا 23 اسفند به سامانه اینترنتی دانشگاه معارف اسلامی به نشانی www.maaref.ac.ir مراجعه کنند؛ همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 32902612 ـ 025 و 32110224 ـ 025 تماس گیرند.

تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه 24 شهریور و  محل برگزاری آزمون در شهر قم است و  کارت ورود به جلسه آزمون روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 شهریور 96 توزیع خواهد شد./1324/ت302/ج

ارسال نظرات