۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۶۵۲
کارشناس خانواده:

تغافل یکی از مهمترین رفتارها در سبک زندگی اسلامی است

کارشناس مسائل خانواده گفت: یکی دیگر از مسایل پر اهمیت در تحکیم خانواده پوشش خطای یکدیگر است و خطا گاهی از روی سهو است که می توان با بخشش و تغافل آن را پوشش دهیم و اگر از روی عمد است و خطای سازمان یافته است باید آن مسأله را علت یابی کنیم.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت اسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسائل خانواده شب گذشته در مدرسه علمیه همدان، در بیست و چهارمین جلسه ترویج سبک زندگی اسلامی با اشاره به ضرورت اهمیت به جوانان و نوجوانان، گفت: باید به فرزند خود استقلال دهیم و سبب دلگرمی او به خانواده و پدر و مادر شویم و نگزاریم فرزندان به زور بخواهند استقلال طلب شوند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه رفتار درست بین والدین و فرزندان، بیان داشت: اگر اعتماد بین والدین و فرزندان از بین برود نتیجه اش می شود رفتارهای نامناسب و عدم رضایت از همدیگر که این خود آسیب بزرگی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب های مقایسه، تذکید کرد: همسران حتما از مقایسه در خانواده بپرهیزند؛ گاهی اوقات فرد با زبان زندگی و همسر خود را مقایسه می کند و گاهی با افعال نامناسبی که انجام می دهد.

وی در ادامه افزود: نخستین آسیب مقایسه در خانواده ایجاد لجاجت است و سبب از بین رفتن اعتماد به نفس می شود و همچنین سبب ایجاد روحیه انتقام جویانه می شود که همه اینها سبب تنش درونی و از بین رفتن اعتماد طرفین می شود.

کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل پر اهمیت در تحکیم خانواده پوشش خطای یکدیگر است و خطا گاهی از روی سهو است که می توانیم با بخشش و تغافل آن را پوشش دهیم و اگر از روی عمد است و خطای سازمان یافته است باید آن مساله را علت یابی کنیم.

وی ادامه داد: نظام آفرینش براساس رابطه علت ها و معلول ها است و اگر فردی خطایی را انجام می دهد باید سراغ راه درمان و حل آن مشکل برویم نه اینکه با او مقابله کنیم.

حجت الاسلام تراشیون مطرح کرد: مشکلات و خطاها خارج از این سه دلیل نیست؛ نحوه تربیت، عوامل محیطی و بیماری های روانی و رفتاری می تواند سبب خطا در افراد شود.

وی در پایان با اشاره به جهان بینی اسلامی در رابطه با خانواده، گفت: انتخاب درست و بائدقت به دور از وسواس، داشتن مهارت برای مدیریت زندگی و صبر در مشکلات و تحمل یکدیگر از مهم ترین مسائل زندگی موفق است./979/202/ب2

ارسال نظرات