۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۶۳۵
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی خبر داد؛

فعالیت 520 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه 520 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی فعالیت دارند، گفت: این کانون ها در زمینه قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره، مهدویت و عفاف و حجاب مشغول به فعالیت هستند.
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تا به امروز توانسته اند اقدامات خوب و شایسته ای را در مسیر خدمت به ایران اسلامی ارائه دهند.

تلاش در جهت جذب جوانان به مساجد

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه 520 کانون فرهنگی  هنری در مساجد استان مرکزی فعالیت دارند، گفت: این کانون ها در زمینه قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره، مهدویت و عفاف و حجاب مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با برنامه ریزی در مسیر جذب جوانان به مساجد گام بردارند، گفت: امروز کانون های مساجد در کشور به خوبی توانسته اند نقشه های شوم دشمن را شناسایی کنند و در مقابل توطئه های بدخواهان ایستادگی کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با تأکید بر اینکه که کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با برنامه های منسجم در راستای جذب و تربیت فرزندان مسجدی گام بردارند، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با تربیت نیروهای مسجدی و جذب جوانان به مساجد در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان گام بردارند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با فعالیت‌های خوب و گسترده خود در رشته‌های فرهنگی، هنری، مذهبی سبب جذب جوانان به مساجد می‌شوند، اظهار داشت: امروز می توان گفت کانون ‌های فرهنگی و هنری به عنوان بازوی توانمند ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی ایفای نقش می کنند.

 تأسیس ۳۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه از تأسیس ۳۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: درخواست تأسیس کانون های جدید در سال جاری ارائه شده بود و این کانون ها در شهرها و روستاهای اراک، فراهان، خنداب، ساوه و ساروق  تاسیس شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون برخی از مجوزها  صادرشده است و مابقی نیز صادر خواهند شد، ابراز داشت: این مجوزها به امضای مشترک مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی نظارت بر کانون مساجد کشور و نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رسیده است.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه افزود: انتخاب و معرفی اعضای کانون های فرهنگی  هنری در مساجد بر عهده هیات امنای مساجد است و پس از تایید آنها توسط ستاد عالی نظارت بر کانون های مساجد استان به مدیر مسؤول کانون فرهنگی و هنری در مساجد ابلاغ می شود./842/302/ب2

ارسال نظرات