۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۰۶۲۵
معاون فرهنگی اوقاف فارس خبر داد؛

مشاركت ۱۰ هزار حافظ قرآن در آزمون كتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن

معاون فرهنگی اوقاف فارس از برگزاری آزمون كتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن با حضور ۱۰ هزار نفر در این استان خبر داد.
حافظان

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام سید میثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، ۲۴ بهمن از برگزاری آزمون كتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن با حضور ۱۰ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: این آزمون در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه در سال جاری حدود ۲۴ هزار نفر در فارس در این طرح به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام كردند، گفت: آزمون شفاهی پنجمین مرحله طرح حفظ قرآن کریم به‌صورت سراسری در ۲۸ شهرستان فارس از ۱۲ لغایت آغاز شده است که تا ۲۷ بهمن‌ماه در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اوقاف فارس با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون ۱۰ هزار نفر است، افزود: به جهت سهولت، این آزمون در نقاط مختلف شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که مکان‌های برگزاری آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه هر شهرستان اعلام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینكه مطابق این طرح، آزمون نیز در دو رشته حفظ ترتیبی قرآن کریم و حفظ موضوعی برگزار خواهد شد،گفت: آزمون طرح ملی حفظ در ۱۰ رشته برگزار می‌شود، در حفظ ترتیبی این رشته‌ها شامل حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل است؛ همچنین در حفظ موضوعی در دو موضوع ۱۵۰ آیه و ۳۰۰ آیه اعتقادی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف در پایان گفت: آزمون کتبی طرح حفظ در کل استان فارس در ۷۲ مکان برگزار می‌شود که در شیراز شش مکان آستان مقدس سید علاءالدین حسین، علی بن حمزه(ع)، دانشکده علوم قرآنی، مسجد خاتم الانبیاء گلستان، فرهنگسرای جوان لپویی و مصلای نماز جمعه کوار، میزبان برگزاری آزمون کتبی قرآن کریم و حافظین هستند./101/919/ب1

ارسال نظرات