۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۶۲۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ضرورت حفظ واقعه غدیر و انتقال آن به نسل های جدید

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر حفظ واقعه غدیر و انتقال آن به نسل جوان امروز، گفت: بازسازی صحنه‌های واقعه غدیر خم مسأله‌ای بسیار مهم و ارزشمند اعتقادی، سیاسی و مربوط به امامت و ولایت است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و عوامل و اکران فیلم بازسازی واقعه غدیر شهرستان اهر که در سینما قدس شهرداری اهر برگزار شد، اظهار داشت: از وظیفه سنگین شیعیان حفظ آثار ائمه معصومین (ع) است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) با 18 سال عمر در راه ولایت به شهادت رسید، ابراز داشت: ولایتمداری ایشان باید الگوی جامعه اسلامی باشد چرا که یکی از وظایف سنگین مسلمانان ولایت مداری و تبعیت از ولایت است و این امر در ایران اسلامی از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر حفظ واقعه غدیر و انتقال آن به نسل جوان امروز، تصریح کرد: بازسازی صحنه‌های واقعه غدیر خم مسأله‌ای بسیار مهم و ارزشمند اعتقادی، سیاسی و مربوط به امامت و ولایت است و اهمیت آن به این جهت است که بدونه این اقدامات این واقعه دچار فراموشی شود.

وی با اشاره به دو بار بازسازی صحنه غدیر در شهرستان اهر، آن را کاری عظیم دانست و افزود: بازسازی واقعه غدیر خم‌ حرکت عظیم معنوی و هنری تأثیر گذار در جامعه است، این کار بزرگ روزها و ماه‌ها تلاش صرف آن شده است و به فضل الهی در نهایت با موفقیت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده برگزاری نشستهایی را پس از اجرای برنامه‌هایی همچون بازسازی واقعه غدیر خم به‌منظور تجلیل از دست‌اندرکاران و آسیب‌شناسی آن، ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات به جهت شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت لازم و ضروری است./204/854/ب1

ارسال نظرات