۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۸۰۶۲۲
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور:

هدف ستاد انتخابات، مشارکت حداکثری و ایجاد شور و نشاط سیاسی است

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات در کشور باید سالم و شکوهمند برگزار شود، گفت: هدف ستاد انتخابات مشارکت حداکثری و به وجود آوردن شور و نشاط سیاسی است.
شکرالله حسن بیگی، عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور و رییس ستاد انتخابات استان مركزی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور و رییس ستاد انتخابات استان مركزی عصر امروز در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، بیان کرد: انتخابات در کشور نماد مشارکت همگانی در سرنوشت کشور و مظهر مردم سالاری دینی است.

تشکیل 58 هیات اجرایی  در جهت برگزاری انتخابات استان مرکزی

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات در کشور باید سالم و شکوهمند برگزار شود، گفت: هدف ستاد انتخابات مشارکت حداکثری و به وجود آوردن شور و نشاط سیاسی است.

رییس ستاد انتخابات استان مركزی با بیان اینکه 58 هیات اجرایی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان مرکزی برگزار می کنند، افزود: 23 هیات اجرایی برای انتخابات ریاست جمهوری در 12 شهرستان و 11 بخش و همچنین 35 هیات نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 12 شهرستان و 23 بخش استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

صیانت از رای مردم وظیفه اصلی مجریان انتخاباتی

حسن بیگی با بیان اینکه هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش از انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می شوند، گفت: هیات اجرایی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید هیات اجرایی قوی و بازوی فرمانداران و بخشداران باشند.

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه مسؤولان برگزاری انتخابات وظیفه دارند از رای مردم به عنوان حق الناس صیانت کنند، اظهار داشت: در این دوره از انتخابات همچون دوره‌های قبل مبنای کار ما قانون و قانونمندی می باشد و لازمه اجرای قانون آگاهی به قانون است.

به گزارش رسا، امروز در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی فرمانداران 12 شهرستان استان مرکزی گزارشی از وضعیت و روند پیگیری برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه خود ارایه کردند.

شایان ذکر است، براساس اعلام وزارت کشور زمان آغاز رسمی انتخابات شوراهای اسلامی 25 اسفند ماه و زمان شروع صدور دستور انتخابات ریاست جمهوری 22 فروردین سال آتی است.

گفتنی است، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به صورت همزمان در 29 اردیبهشت ماه سال آتی در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش رسا، رفراندوم دوازدهم فروردين سال 1358 يكي از كم‌نظيرترين نمونه‌هاي مشاركت سياسي آرام و مترقيِ تاريخ قلمداد مي‌شود كه مردم با 98/2 درصد به نظام جمهوري اسلامي رأي مثبت دادند و پس از آن قانون اساسی کشورمان تدوین و تصویب شد./202/842/ب1

ارسال نظرات