۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۰۶۲۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

بنای صبر بر جماعت است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به بنای صبر بر جماعت، گفت: همان طور که بنای نماز بر جماعت است بنای صبر هم بر جماعت است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امام‌زاده اسماعیل قزوین برگزار شد، با اشاره به بنای صبر بر جماعت، گفت: همان طور که بنای نماز بر جماعت است بنای صبر هم بر جماعت است.

وی در ادامه افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم برای آرمان های اسلام و اهداف انبیا و اولیای الهی استقامت بورزیم و صبوری کنیم تا به نتیجه برسیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به اینکه صبر از مقولات جمعی است ابراز کرد: خداوند متعال خطاب به پیامبر خود می‌فرماید ای پیامبر تو دست خود را به دست کسانی بده که به دنبال خداوند هستند در این دنیایی که انسان‌ها در گناهان، غفلت‌ها و جهالت‌ها و هواهای نفسانی گم می‌شوند دست خود را در دست کسانی قرار دهید که اهل ایمان و ذکر و دل هستند.

انسان‌های گم شده در دنیا سعی و اجرشان تباه می‌شود

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه انسان‌های گم شده در این دنیا سعی و اجرشان تباه می‌شود اظهار کرد: ای پیامبر چشم از بندگان خوب خدا نگیر چون اگر چشم از آنها برداری مجبور می شوی به زینت‌های دنیا نگاه کنی و این برای تو خطر بزرگی دارد خداوند متعال در ادامه خطاب به بندگان خود می‌فرماید ای بندگان من هیچ‌گاه از کسانی که ما قلب‌شان را از یاد خود خالی کرده‌ایم اطاعت و پیروی نکنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دنیاطلبان خدای خود را مردم و رضایت آنها می‌دانند اظهار کرد: این گونه افراد منافع خود را در رضایت مردم می‌بییند تمام کسانی که مردم و رضایت آنها را در نظر می‌گیرند در حقیقت به دنبال منافع خودشان هستند نه اینکه مردم را دوست دارند بلکه تنها به اهداف و آرمان‌های کاذب خود می‌اندیشند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه انبیای الهی برای اجرای فرمان خداوند متعال به سوی مردم می‌آمدند تصریح کرد: تمام گرفتاری‌های انسان‌ها به دلیل اطاعت کردن از کسانی است که خداوند قلب‌شان را از یاد خودش خالی کرده است این افراد محبت و حرص به مال دنیا تمام وجودشان را پر کرده و کارشان ظلم و تعدی و افراط است.

وی در پایان گفت: خداوند متعال خطاب به پیامبر گرامی می‌فرماید ای پیامبر شکیبایی بورز زیرا که وعده خداوند حق است و آمدنی، کسانی که یقین ندارند نمی‌توانند موجب سستی تو شوند پیامبر به گونه‌ای زندگی کرده است که منتی از جانب خداوند متعال بر ایشان وجود ندارد./202/873/ب1

ارسال نظرات