۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۸۰۶۱۷
مدیرحوزه های علمیه خواهران اذربایجان غربی خبر داد؛

افزایش پذیرش حوزه های علمیه خواهران در آذربایجان غربی

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: تلاش می شود با افزایش پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید، جایگاه استان را به رتبه نخست کشوری برسانیم.
حجت الاسلام راحلی، مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجتالاسلام حمید راحلی عصر امروز در نشست با مدیران حوزههای علمیه خواهران آذربایجان‌غربی که با محوریت پذیرش طلبه در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت دادن طلاب به اجر اخروی کار در حوزه های علمیه و مسائل معنوی سبب تداوم حضور افراد در حوزههای علمیه می شود.

مدیر مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه گفت: میزان پذیرش طلاب در هر استان یا مدرسهای، یکی از معیارهای معرفی حوزههای علمیه نمونه است که اینکه در سال 94 استان رتبه یک کشوری را کسب کرده بود.

وی افزود: مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی سال گذشته تنها در پذیرش طلبه در سطح سه رتبه دوم را کسب کرد که تلاش می شود امسال با بسیج جمعی مدارس علمیه جایگاه نخست کشور را در جلب طلبه به دست آوریم.

حجت الاسلام راحلی با اشاره به ضرورت و اهمیت جذب بیشتر افراد به حوزههای علمیه ادامه داد: در صورتی که پذیرش حوزه های علمیه حضوری باشد باید اتاق و نیروی مخصوص برای پذیرش در نظر گرفته شود. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی نصب اطلاعیه‌های پذیرش در محل و مراکز مختلف اعم از مراکز آموزشی یا عمومی برای جذب طلاب را ضروری دانست و گفت: پوسترهای ارسالی به مدارس حتما باید در مراکز و دبیرستانهای دخترانه توزیع شود.

وی از اعزام مبلغه به دبیرستانهای دخترانه داخل یا حاشیه شهر با هدف تبلیغ برای تحصیل در حوزه های علمیه خبر داد و افزود: تلاش برای جذب طلبه از داخل یا حومه شهر است ولی در صورت برخورداری مدارس از ظرفیت خوابگاهی، جذب از روستاها نیز مدنظر است.

حجت الاسلام راحلی با بیان اینکه با ثبت نام افراد بیشتر فرصت انتخاب و گزینش طلبههای سالم و توانمند بیشتر می‌شود، تصریح کرد: اولویت نخست در پذیرش از دبیرستانها است تا در مراحل و مباحث آموزشی مشکلی پیش نیاد.

وی گفت: تأکید ائمه جمعه در تریبون های نماز جمعه و همچنین تلاش ائمه جماعات مدارس ومبلغان مدارس امین بر ثبت نام حوزه های علمیه خواهران را از راهکارهای مناسب و اثرگذار جذب بیشتر طلبه در حوزه های علمیه دانست.

مدیر مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هدف از افزایش جذب طلبه تلاش برای قرار دادن مردم در مسیر خاص الهی است چراکه اگر یک فرد در حوزهعلمیه به خوبی تربیت شود میتواند در بسط و گسترش مفاهیم دینی در جامعه اثرگذار باشد.

حجت الاسلام راحلی اثرگذاری فرهنگی را از مطالبات به حق مردم از مدارس علمیه خواند و ادامه داد: معیار دیگر ارزشگذاری و امتیازدهی به مدارس علمیه میزان تاثیرگذاری آنان بر فضای شهری است، از این رو حوزه های علمیه باید برای اثرگذاری مثبت بر فرهنگ دینی و عمومی مردم تلاش کنند./202/936/ب1

ارسال نظرات