۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۸۰۵۹۹
آيت‌الله ایمانی در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

بودجه ترویج فرهنگ قرآنی قابل‌ قبول نیست

امام جمعه شیراز گفت: 175 میلیون تومان بودجه قرآنی به استان فارس اختصاص داده‌اند که این مقدار پول به اندازه یک روز جشن افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام نیست.
نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس با بیان اینکه باید دبیرخانه مطالبه‌گری، رسیدگی و برنامه‌ریزی بودجه قرآنی در استان فارس تشکیل شود، اظهار داشت: دانشگاهی که در تحصیلات تکمیلی پژوهش‌های قرآنی را دنبال می‌کند باید مشخص کند که اعتبارات قرآنی که دریافت کرده است به کجا رسیده و خروجی آن چه بوده است.

وی بر لزوم توزیع صحیح و مناسب بودجه‌های قرآنی تأکید و بیان کرد: 175 میلیون تومان بودجه قرآنی به فارس اختصاص داده‌اند که این مقدار پول به اندازه یک روز جشن افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام نیست و این مبلغی نیست که برای ترویج فرهنگ قرآنی قابل‌قبول باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه در تخصیص بودجه‌های  قرآن میان بخش‌های مختلف این شورا دو مسأله مورد نظر است افزود: نخست اینکه خواه ناخواه یکسری امکانات از طریق نهاد ذی‌ربط در اختیار تشکیلات دولتی است اما این به این معنا نیست که وضعشان خوب است و نیازی به اعتبار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم مسأله آموزش و پژوهش در امر قرآن مجید است که باید در این بخش مبتنی بر عدالت نسبی بودجه‌ها تخصیص یابد و بر اساس خروجی کارهای آن‌ها سرانه قرآنی به آن‌ها تعلق گیرد.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه استان فارس با جمعیت 5 میلیون نفری باید خروجی فعالیت قرآنی آن چشم‌گیر باشد گفت: نباید برای مدیریت محافل قرآنی فارس از استان‌های دیگر اشخاص دعوت شود و یا در مسابقات قرآنی کشور برگزیده نداشته یا تنها یک برگزیده داشته باشیم.

وی  با تأکید بر اینکه مدیر جلسات قرآنی باید از افراد بومی استان باشند خاطرنشان کرد: در شیراز دو موسسه قرآنی قوی فعالیت می‌کنند افزون بر آن مؤسسات دیگر و آموزش‌وپرورش هم در این حوزه فعالیت می‌کند اما متأسفانه در مسابقات قرآنی کشور افراد حائز رتبه از استان فارس کم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه در بدنه مردم عشق، علاقه و ارادت نسبت به قرآن وجود دارد که باید مدیریت شود تأکید کرد: باید تلاش کرد کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی در استان فارس خروجی مناسبی داشته باشد و مسؤولان نیز به مسئله قرآن بیشتر بها دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات فعالیت‌های قرآنی باید سریع‌تر انجام می‌گرفت اظهار داشت: در این نشست بنا بود سه کمیسیون «تبلیغ و ترویج»، «آموزش عمومی» و «پژوهش» طرحی را به عنوان چشم‌انداز فارس در عرصه آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج قرآن آماده کنند تا به شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تهران ارسال شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از عدم حضور بعضی از اعضای کمیسیون‌ها در این نشست انتقاد کرد و گفت: در کمیسیون آموزش تنها آموزش‌وپرورش طرح‌هایی که برای آینده دارد را بیان کرد اما بقیه اعضا نبودند، کمیسیون  تبلیغ و ترویج هم کارهای گذشته را ارائه داد و طرح مدونی برای آینده نداشت، کمیسیون پژوهش هم کاری ارائه نکرد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه این ضعف مسؤولان در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی را نشان می‌دهد گفت: زینده نیست که در شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور همه استان‌ها با دست پر بیایند اما استان فارس در ارائه یک چشم‌انداز قرآنی نیز دست خالی باشد./202/919/ب1

ارسال نظرات