۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۸۰۵۸۵
حجت‌الاسلام برادری خبر داد؛

اجرای سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی/ فعالیت تبلیغی 19 مبلغ

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام برادری

حجت‌الاسلام عیسی برادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضایل، سیره فاطمی و همچنین اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تصریح کرد: تحقق این هدف و همچنین ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقف از دیگر اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است. 

وی با بیان اینکه مراسم‌های سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در همه امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود، اظهار کرد: در هفت امامزاده و بقعه متبرکه استان ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام برادری امامزادگان غریب حسن(ع) و محمد و ابراهیم(ع) ارومیه، امامزاده سید بهلول(ع) و بقعه شیخ نوایی خوی، امامزاده سیدتاج الدین و نظرگاه حضرت ابوالفضل(ع) میاندوآب و امامزادگان برگشاد و اهرنجان سلماس را از جمله اماکن برگزار کننده سوگواره یاس نبوی در آذربایجان‌غربی اعلام کرد.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی 19 مبلغ بومی و اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، گفت: سخنرانی، مداحی، قرائت زیارتنامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س)، اقامه نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به شبهات دینی در قالب خیمه‌های معرفت از برنامه‌های مشترک سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای نیت واقفان در برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان، عزاداران فاطمی اطعام می‌شوند./302/936/ب1

ارسال نظرات