۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۵۷۲
رییس دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان مازندران:

شورای نگهبان در انجام وظایف ذاتی خود به جوسازی ها توجهی نمی کند

رییس دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان در مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﺷﻮرای نگهبان در ﺳﺎل ھﺎی اﺧﯿﺮ، ﮔﻔﺖ: جوسازی دشمنان علیه این شورا نمی تواند، ذره ای از جایگاه ارزشمند این نهاد مستحکم انقلاب اسلامی بکاهد.
شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی اصغر زکوی، رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در مازندران امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که شورای نگهبان نقش بسیار مهمی در برگزاری انتخابات سالم در سال های اخیر داشته است، گفت: این نهاد مهم انقلاب اسلامی هیچ ابایی در انجام قانون در چارچوب شرع ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﺷﻮرای نگهبان در ﺳﺎل ھﺎی اﺧﯿﺮ، ﮔﻔﺖ: جوسازی دشمنان علیه این شورا نمی تواند، ذره ای از جایگاه ارزشمند این نهاد مستحکم انقلاب اسلامی بکاهد.

وی با اشاره به این که اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردارند، افزود: خط تخریبی علیه شورای نگهبان همواره در آستانه انتخابات از سوی دشمنان دنبال می شده است.

حجت الاسلام زکوی با بیان این که مسؤولان شورای نگهبان به دور از تبلیغات منفی دشمنان با اقتدار و صلابت باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نهادی مقاوم در دفاع از آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری است.

وی با بیان این که شورای نگهبان در انجام امور محوله خود قانون را محور کار قرار خواهد داد، افزود: نظارت بر حسن اجرای انتخابات وظیفه اصلی شورای نگهبان است که خوشبختانه از ابتدای آغاز به کار این نهاد، مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام زکوی با اشاره به این که ناظران شورای نگهبان در انجام برنامه های خود مشورت با صاحبان فکر و اندیشه را همواره مورد توجه خود قرار داده است، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش ناظران انتخاباتی یکی از مهم ترین وظاایف دفاتر استانی شورای نگهبان است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان در مازندران در ادامه سخنان خود به فعالیت 22 دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه عضو در شهرستان ها و پنج عضو در دفتر مرکزی این شورا مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در مازندران با بهره گیری از یک شبکه نظارت گسترده ای از انتخابات فعالیت می کند، افزود: این شبکه گسترده شامل سرصندوق های رأی، آرای مردم، شعب اخذ رأی و همه فعالیت های دستگاه های اجرایی در انتخابات، خواهد داشت.

حجت الاسلام زکوی با بیان این که دفتر شورای نگهبان در استان ها با جمع آوری سوابق کاندیدا و شخصیت هایی که خود را شایسته کاندیدا شدن می دانند فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همچنین نوع فعالیت های نامزدهای احتمالی را کنترل و رصد خواهد کرد.

وی با بیان این که دفاتر استانی شورای نگهبان همه فرآیند انتخابات از آغاز تا پایان شمارش آراء را همانند یک چشم امین نظارت خواهد کرد، بیان داشت: همه تلاش این مجموعه صیانت از آراء مردم کشورمان است که در این خصوص کارنامه شفافی از خود به جای گذاشته است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان در مازندران با بیان این که دفاتر شورای نگهبان در مرکز و شهرستان ها از نیروهای متعهد، جوان، انقلابی و کارآمد بهره خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: پالایش و بازنگری نسبت به ناظران شورای نگهبان یکی از برنامه های هر ساله دفاتر استانی است.

حجت الاسلام زکوی از برگزاری آموزش های تخصصی ویژه انتخابات برای ناظران دفاتر شورای نگهبان استان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این برخی آموزش های بصیرتی نیز برای این ناظران در راستای نظارت استصوابی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مجموعه شورای نگهبان نقشی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر ندارد، خاطرنشان کرد: اعضای هیأت نظارت و بازرسی انتخابات شورای اسلامی شهر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان هستند و براساس قانون نیز بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر در حطیه نظارت و صلاحیت مجلس شورای اسلامی است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان در مازندران با بیان این رعایت اصل مساوات در انتخابات آینده کشور به طور جدی مورد توجه است، بیان داشت: شورای نگهبان همواره بر حسن اجرای انتخابات نظارت کرده و این وظیفه ذاتی این نهاد انقلابی است./1317/202/ب2

ارسال نظرات