۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۸۰۵۴۴
آیت‌الله ری شهری:

اجتناب از گناه توفیق الهی است

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه اجتناب از گناه توفیق الهی است، گفت: مبتلا نشدن به بیماری گناه توفیقی است که خداوند نصیب انسان می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمد ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزرا شد، با اشاره به روش برخورد با گناهکاران، اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند: کسانی که اهل عصمت هستند و خداوند نعمت سلامتی از گناه را به آنان عطا کرده سزاوار است که با گناهکاران مهربانی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: این مهربانی تنها شامل کسانی می‌شود که به بیماری گناه گرفتار شده‌اند در غیر این صورت به کسانی که برای آنان حد تعیین شده و یا معاندانی که امیدی برای بازگشت آنان وجود ندارد این مهم ثابت نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه گفت: مبتلا نشدن به بیماری گناه توفیقی است که خداوند نصیب انسان می‌کند و اگر کسی گناه کاری را سرزنش کند به طور قطع به آن گناه مبتلا می‌شود.

رییس دانشکده علوم حدیث اضافه کرد: در حدیث قدسی پیامبر(ص) می‌فرماید: همه شما گمراه هستید مگر کسانی که من هدایتشان کنم، همه شما فقیر هستید مگر آن که من به شما چیزی بدهم، همه شما گناهکار هستید مگر آنکه من توفیق اجتناب از گناه را به شما عطا کنم.

آیت‌الله محمدی ری شهری در ادامه خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) فرمودند: ما توانایی نداریم از گناه اجتناب کنیم مگر آن که خداوند توفیق دهد همچنین توفیق اطاعت را نیز نداریم مگر خداوند آن را به ما عطا کند./202/813/ب1

ارسال نظرات