۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۵۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دانشگاه آزاد یادگار ماندگار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از یادگارهای ماندگار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، گفت: تأسیس این دانشگاه کمک شایانی به پیشرفت علمی جامعه و همچنین کادرسازی برای ادارات کرده است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی درمجموع تحرک علمی خوب و قابل قبولی را در تمامی شهرها ایجاد کرده است.

وی افزود: با تأسیس و فعالیت این دانشگاه جوانان جویای علم برای تحصیل در علوم مورد علاقه خود مجبور به طی مسافت و رفتن به شهرهای دوردست نیستند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب عمل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از یادگارهای ماندگار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، ادامه داد: این عالم بزرگ با نگاه عمیق و وسیع و آینده‌نگری توانست زمینه‌های پیشرفت جوانان در امر تحصیلات عالی را امکان‌پذیر کند و این شایسته تجلیل است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: تأسیس این دانشگاه کمک شایانی به پیشرفت علمی جامعه و همچنین کادرسازی برای ادارات کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: با عنایت پروردگار و نعمت انقلاب اسلامی، به حمدالله اکنون در اکثر شهرهای کشور سفره علمی گسترده شده است و همه می‌توانند از این نعمت استفاده کرده و تحصیلات عالی را طی کنند.

وی تأکید کرد: باید شاکر و قدردان نعمت انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا باشیم که ما را از زندان جهل رهایی دادند و امروزه در جامعه‌ای آزاد و مستقل و بدون وابستگی به کشورهای بیگانه در حال تحصیل و همچنین تولید علوم جدید هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آزاد باید توجیه شوند که کلمه «آزاد» به معنای مستقل بودن از بودجه‌ها و اعتبارات دولتی است، نه آزادی‌هایی که مدنظر دشمنان است؛ ازاین‌رو نباید اجازه داد آنهایی که در دلشان نسبت به نظام اسلامی کینه دارند از کلمه «آزاد» سوءاستفاده کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد همه جوانان و آحاد مختلف جامعه بتوانند در مسیر آرمان‌های دینی و انقلابی و ساخت تمدن نوین اسلامی گام بردارند./202/9314/ب1

ارسال نظرات