۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۸۰۵۲۳
امام جمعه بجنورد:

مدیریت دَورانی به آفت کشور تبدیل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه متأسفانه کشور ما دچار روزمرگی در مدیریت شده است، گفت: مدیریت کشور حرکتی دَورانی بوده و طولی نیست که این موضوع سبب تزلزل در برنامه‌های کلان می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از توانایی‌ها و توانمندی‌های استان، اظهار کرد: اگر توانایی‌های مردم استان به‌ویژه دانشجویان و افراد تأثیرگذار مدنظر مسؤولان استان باشد، بدون شک می‌توانیم به افق دید رهبر معظم انقلاب برسیم که فرمودند: «باید استان خراسان شمالی در ردیف 10 استان برتر کشور قرار بگیرد» و به این فرموده رهبری لبیک بگوییم.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و جوانان غیور و مردم بانشاطی که در استان خراسان شمالی وجود دارد، اگر مدیریت صحیحی صورت گیرد می‌توانیم شاهد تحول و توسعه در استان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امیرمؤمنان علی(ع) می‌فرماید: «المنیه و لا الدنیه و التقلل و لا التوسل» و تأکید می‌کند مرگ آری اما پستی و خواری هرگز، به اندک ساختن آری اما دست سوی این و آن دراز کردن هرگز که این موضوع باید مورد توجه همه مسؤولان باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه دینی بتوانیم با کمبودها و کاستی‌ها بسازیم می‌توانیم در زمینه‌های اقتصادی پیشرفت‌های زیادی کنیم، بر روی پای خود بایستیم و دستمان را جلوی بیگانگان دراز نکنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی زیرساخت هر کشور و جامعه‌ای است، اضافه کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها واقع‌بینانه و بر اساس اولویت باشد توسعه و پیشرفت در هر زمینه‌ای شتاب بیشتری می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: باید نیازها در همه زمینه و بخش‌ها اولویت‌بندی شده و با آینده‌نگری نسبت به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها اقدام شود؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مسؤولان قبل از کلنگ زنی طرح‌ها نسبت به پشتیبانی‌ها و نیروی انسانی آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: متأسفانه کشور ما دچار روزمرگی مدیریت شده است به‌گونه‌ای که شاهدیم بعضی اوقات مدیریت کشور حرکتی دورانی و نه طولی دارد که این موضوع سبب تزلزل در مدیریت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی، تصریح کرد: ازجمله نقایصی که در این استان وجود دارد؛ استفاده نکردن از توانایی‌های ملی و بومی است؛ در حالی که باید سرمایه‌گذاران استان در حوزه‌های خصوصی بیشتر مورد نظر قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا نظارت دقیقی بر توزیع اعتبارات و بودجه‌های استان اعمال شده و چشم‌اندازی 10 ساله و یا 20 ساله برای توسعه خراسان شمالی در همه زمینه‌ها تعیین شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات