۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۰۵۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

علم به تنهایی هیچ ضمانت اجرایی ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام امورها در جهان را علم رقم می زند، گفت: علم به تنهایی راهکار را نشان می دهد اما هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار ریيس دانشگاه آزاد اسلامی بيرجند با اشاره به 22 بهمن‌، اظهار داشت: نقطه عطف 22 بهمن حضور باشکوه و گسترده مردم ایران بود و ملت جواب دندان شکنی به دشمنان و یاوه گویان خود دادند.

وی انسان را گمشده دنیای امروز دانست و گفت: ما در دنیای علت و معلول و سبب و مسبب زندگی می کنیم، دنیا به دلیل اینکه از هواهای نفسانی پیروی می کند خود را گم کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دنیا با پرستش هواهای نفسانی خدا را فراموش کرده است و نتیجه این فراموشی نیز این است که خود دنیا خودش را فراموش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دنیا به دلیل فراموشی خود به دنبال جنایت، تجاوز و بی عدالتی است، تصریح کرد: امید داریم به برکت انقلاب اسلامی و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری انسان را به معنی صحیح به دنیایی که خود را گم کرده ارائه دهیم و هیچ خدمتی بالاتر از این نیست.

وی ادامه داد: علم مسأله‌ ای ضروری و اجتناب ناپذیر برای انسان است، علم واجب است همانطور که مطابق علم عمل، تکنیک و فن هم برای انسان واجب می باشد، در فقه نیز ذکر شده که هر چه مورد نیاز جامعه باشد و به میزانی که نیاز برآورده شود واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام امورها در جهان را علم رقم می زند، خاطرنشان کرد: علم به تنهایی راهکار را نشان می دهد اما هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه در جامعه قانون گریزی و ولنگاری موج می زند، اظهار کرد: اگر لشکر مغول شهری را خراب می کرد باید زحمت زیادی می کشید اما امروز با علم کشورها را به راحتی خراب می کنند.

وی افزود: علم وجود دارد اما آن چیزی که باید به علم جهت دهد جایش خالی است، دنیای امروز شده علم در حالی که باید علم همراه با ایمان باشد و اگر ایمان نباشد علم خطرناک می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر دانشمندی که تنها علم را آموخته بخواهد خیانت کند به مراتب خیانت آن از یک فردی که علم همراه با ایمان دارد خطرناک تر و وسیع تر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: ایمان به علم و عمل جهت می دهد و آن را مفید می کند، ایمان به علم، ثروت، جوان، حکومت و فقر نیز زیبایی می دهد و منهای ایمان همه چیز فاسد است./202/880/ب1

ارسال نظرات