۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۴۹۴
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد پدافند علمی در برابر هجمه های دشمن

حجت الاسلام زمزم زاده گفت: چالشی که امروزه ما با آن درگیر هستیم چالش روشنفکری و ورود افکار غربی در جامعه ما است از این رو باید در حوزه های علمیه افرادی نخبه داشته باشیم و با آموزشهای هدفمند یک نوع پدافند علمی در برابر هجمه شبهاتی دشمن ایجاد کنیم.
حجت الاسلام زمزم زاده

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده  مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: چالشی که امروزه ما با آن درگیر هستیم چالش روشنفکری و ورود افکار غربی در جامعه ما است و همچنین به دلیل توسعه پیدا کردن رسانه ها و فضای مجازی این چالش با سرعت بسیار زیادی شکل گرفته و حالت بحرانی پیدا کرده است.

وی افزود: ما برای پاسخگویی به این چالش باید نیروهایی را تربیت کنیم که بتوانند شبهات را شناسایی و به خوبی پاسخ دهند و همچنین بتوانند از حریم فکری جوانان کشور محافظت کنند.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ادامه داد: این کار صورت نمی گیرد جز اینکه ما در حوزه های علمیه افرادی نخبه داشته باشیم و با آموزشهای هدفمند یک نوع پدافند علمی در برابر هجمه شبهاتی که به جامعه وارد می شود داشته باشیم بنابراین نخبه پروری راهکار این مشکل است.

حجت الاسلام زمزم زاده اظهار داشت: امروزه برای همه ثابت شده است که با فقه و اصول سنتی نمی توانیم به جنگ افکار غرب رویم از این رو چاره ای جز تربیت افرادی مسلط به اصول و عقاید اسلامی نداریم و آنها باید نقاط منفی فلسفه های دیگر را شناسایی کنند و جوابگوی شبهات اسلامی باشند.

وی تاکید کرد: ما اگر مردم را رها و به دنبال دفن شبهات باشیم و به دنبال تولید علوم اسلامی در مقابل علوم انسانی غرب نباشیم بسیاری از اصول و جوانان خود را از دست خواهیم داد.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه بیان کرد: خوشبختانه جامعه ما از نظر وجود منابع سرشار از علم و معرفت هیچ کمبودی ندارد، از این رو آنچه کمبودش احساس می شود تحلیلگران این منابع هستند، بنابراین ما به بزرگانی احتیاج داریم که این منابع را تحلیل کنند و در اختیار جوانان و طلاب قرار دهند و آنها را هدفمند آموزش و پرورش دهند.

حجت الاسلام زمزم زاده در پایان گفت: طلبه های نخبه باید معارف اسلامی را بشناسند و در کنار شناخت معارف اسلامی، شبهاتی که در این زمینه مطرح می شود بشناسند و پاسخ دهند که بیشتر این شبهات از طریق علوم انسانی غرب به سمت ما می آید، بنابراین علوم انسانی غرب که از آن به عنوان روشنفکری تعبیر می شود در جای جای زندگی ما وجود دارد و دیده می شود و اگر با این علوم مبارزه نکنیم با آسیبهای جدی روبرو خواهیم شد./302/866/ب1

ارسال نظرات