۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۸۰۴۶۳

مسؤول جدید نهاد رهبری دانشگاه پیام نور‌ آذربایجان‌شرقی معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی با حضور مدیران حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.
تودیع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی تقوی، مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حرکت علمی از دانشگاه‌ها باید توام با اخلاق بوده و تک بعدی نباشد.

وی با بیان این‌که دفاتر نهاد نمایندگی رهبری رسالت خطیری در ترویج فضای معنوی توأم با اندیشه و بینش دینی و معرفتی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه در کنار علم آموزی محوریت اخلاق را نیز در نظر داشته باشیم و برای این امر تمام زیر ساخت‌های موجود را به کار خواهیم بست.

حجت الاسلام تقوی با بیان این‌که انتظار امروز جامعه دانشگاهی از دفاتر نهاد رهبری بسیار فراتر از گذشته است، تصریح کرد: انتظار و نگاه جامعه نسبت به حوزه و دانشگاه نیز تغییر یافته و نگاهی مبتنی بر ایجاد تحول و رشد و تعالی در نسل جوان است، از این رو برنامه‌های دفتر نهاد رهبری بایستی مخاطب‌محور مبتنی بر قواعد و چارچوب های تعریف شده باشد.

مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به این‌که نگرش خلاقانه در فعالیت های فرهنگی و دینی بایستی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: این مهم نیازمند نگاه مدبرانه مسؤولان نهاد رهبری است و با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، برای تحقق دغدغه‌های معظم‌له باید برنامه‌ریزی های راهبردی داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در مورد اهمیت نقش و فعالیت بنیادین فرهنگی و دینی دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها گفت: بر همین اساس باید نقش طلبه‌گی و تبلیغی مورد توجه مسؤولان دفاتر باشد، زیرا حضور عالمانه و ارتباط صمیمی دفاتر نهاد رهبری با مجموعه های دانشگاهی زمینه ساز تعالی بیش از پیش مجموعه دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

همچنین معصومی، رییس دانشگاه پیام نور استان در سخنانی ضمن تجلیل از حجت‌الاسلام علیانسب، مسؤول سابق نهاد رهبری در این دانشگاه گفت: اصلی ترین وظیفه دانشگاه تربیت انسان‌های صالح برای زندگی در اجتماع اسلامی است که این مهم جز با حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در دانشگاه ها میسر نخواهد بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام جلیلی به عنوان نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام علیانسب تقدیر به عمل آمد./202/935/ب1

ارسال نظرات