۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۸۰۴۳۰

آشنایی اجمالی با مجموعه کتاب های بیشتر بدانیم از آثار دارالحدیث

مجموعه کتاب های بیشتر بدانیم در شش جلد از سوی انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث چاپ و روانه بازار شده است.
دارالحدیث کتاب از عاشورا بیشتر بدانیم دارالحدیث دارالحدیث دارالحدیث دارالحدیث دارالحدیث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجموعه کتاب های بیشتر بدانیم در شش جلد با عناوینی همچون «از امام مهدی عجل الله تعالی فرجه بیشتر بدانیم»، «از رمضان بیشتر بدانیم»، «از قرآن بیشتر بدانیم»، «از عاشورا بیشتر بدانیم»، «از نماز بیشتر بدانیم» و «از احادیث پزشکی بیشتر بدانیم» از سوی انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث چاپ و روانه بازار شده است.

هر یک از این کتاب ها به صورت جدگانه در 1000 جلد چاپ و روانه بازار شده است تا پاسخگوی شبهات، پرسش ها و نیازهای افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باشد.

کتاب «از امام مهدی عجل الله تعالی فرجه بیشتر بدانیم» شامل 72 پرسش و پاسخ درباره امام مهدی علیه السلام نوشته محمد باقری زاده اشعری با شمارگان 1000 جلد و به قیمت 6000 تومان در 136 صفحه منتشر شده است.

این کتاب در 9 بخش به زیور طبع آراسته شده است که شامل مطالبی همچون «امام مهدی علیه السلام در ادیان و مذاهب دیگر»، «زندگانی و ویژگی های امام مهدی علیه السلام»، «غیبت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه» و «دیدار با امام مهدی علیه السلام» می شود.

«انتظار فرج امام مهدی علیه السلام»، «نشانه های ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه»، «رجعت در زمان ظهور امام زمان علیه السلام»، «تعیین وقت برای ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه» و «امام مهدی علیه السلام در زمان ظهور» از دیگر مطالب مطرح شده در این کتاب است.

«از امام مهدی علیه السلام بیشتر بدانیم»، خوانندگان را با برخی از مهم ترین آموزه های پیامبر و امامان درباره امام مهدی عجل الله تعالی فرجه، آشنا می کند و کوتاهی متن ها، زبان جوانانه و توجه به سؤالات پرتکرار از جمله ویژگی های این کتاب است.

کتاب از رمضان بیشتر بدانیم، چهل پرسش و پاسخ درباره ماه مبارک رمضان براساس کتاب «ماه خدا» نوشته حسین پورشریف با شمارگان 1000 جلد و به قیمت 5000 تومان در 95 صفحه چاپ شده است.

کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم» برگرفته شده از کتاب یاد خدا است که در قالب پرسش و پاسخ تهیه شده و تلاش شده پرسش ها و پاسخ ها جوانانه و برای عموم مردم نوشته شوند.

این کتاب در شش بخش با عناوینی همچون «فضایل ماه خدا»، «آمادگی برای میهمانی خدا»، «آداب میهمانی خدا»، «آداب شب قدر»، «آداب بیرون آمدن از میهمانی خدا» و «آداب عید فطر» گردآوری و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

«از رمضان بیشتر بدانیم» به چهل پرسش رایج و مطرح درباره ماه رمضان پاسخ می دهد. پاسخ ها براساس کتاب ماه خدا؛ پژوهشی جامعه درباره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث نوشته محمدی ری شهری است.

کوتاهی متن ها، زبان جوانانه و همه پسند و توجه به سؤالات پرتکرار در زمینه ماه مبارک رمضان، از جمله ویژگی های این کتاب است.

کتاب از قرآن بیشتر بدانیم، 114 پرسش و پاسخ درباره قرآن براساس «شناختنامه قرآن» نوشته مهدی خسروی با شمارگان 1000 جلد و به قیمت 7200 تومان در 176 صفحه منتشر شده است.

این کتاب از هفت بخش با عناوینی همچون «مبانی شناخت قرآن»، «برکات قرآن»، «ویژگی های قرآن»، «یاد دادن و یادگرفتن قرآن»، «تلاوت قرآن»، «تفسیر و تأویل قرآن» و «روش تبلیغ در قرآن» تشکیل شده است.

مجموعه پیش رو «از قرآن بیشتر بدانیم» بر آن است تا با بهره گرفتن از کتاب شناخت نامه قرآن، به 114 پرسش درباره قرآن و موضوعات وابسته به آن، پاسخ کوتاه و کامل بدهد و به برخی احادیث مربوط نیز اشاره داشته باشد.

کتاب شناخت نامه قرآن در چهار جلد و بیش از دو هزار صفحه عرضه شده است. در این کتاب، به آیات قرآنی بالغ بر هزار ایه و حدود 1800 حدیث استناد شده، ضمن آن که ترجمه ایات و احادیث نیز ارائه شده است.

کتاب از عاشورا بیشتر بدانیم، 72 پرسش و پاسخ درباره عاشورا نوشته سید حسن فاطمی(موحد) با شمارگان 1000 جلد و به قیمت 6000 تومان در 135 صفحه روانه بازار نشر شده است.

این کتاب شامل شش بخش با عناوینی همچون «پیش از عاشورا»، «هدف امام حسین علیه السلام»،‌«عاشورا»، «شهیدان»، «زنان و عاشورا» و «پس از عاشورا» است که هر بخش به طور مفصل به شرح موضوع مورد نظر پرداخته است.

«از عاشورا بیشتر بدانیم» دربردارنده 72 پرسش و پاسخ به منظور شناساندن واقعه عاشورا با استناد به منابع درخور اعتماد است. رعایت اختصار، پرداختن به شبهه های امروزین، ذکر اسناد، حذف عبارات عربی و زبان جوانانه از ویژگی های این اثر است.

کتاب از نماز بیشتر بدانیم، پرسش و پاسخ هایی کوتاه بر اساس «شناخت نامه نماز» نوشته محمدتقی سبحانی نیا با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 6000 تومان در 128 صفحه چاپ شده است.

این کتاب در 12 بخش گردآوری شده است که برخی عناوین آن عبارت از «تشریع نماز»، «صورت یا شکل نماز»، «اوقات نماز»، «اجزای نماز»، «اهمیت نماز» و «آثار و برکات نماز» است.

«مراقبت از نماز»،‌«آداب نماز»، «قبولی نماز»، «سبک شمردن نماز»، «بی مبالاتی در ادای نماز» و «مسائل اختلافی بین شیعه و سنی» از دیگر عناوین بخش های مطرح شده در این کتاب است.

اثر پیش رو تلاش است برای پاسخ گویی به برخی از مهم ترین پرسش های جوانان درباره نماز. این اثر، با ادبیاتی ساده و روان و البته به صورت موجز با اتکا به کتاب ارزشمند شناخت نامه نماز، تدوین گردیده است.

در این کتاب چهل پرسش پرتکرار درباره نماز، مورد توجه قرار گرفته و پاسخ داده شده است. پرسش ها در چند دسته تقسیم و به صورت موضوعی، همان گونه که در فهرست کتاب آمده، مرتب شده است.

کتاب «از احادیث پزشکی بیشتر بدانیم» نوشته مهدی خسروی سِرِشکی با شمارگان 1000 جلد و به قیمت 6000 تومان در 110 منتشر شده است.

مجموعه پیش رو، بر اساس جلد نخست دانش نامه احادیث پزشکی، به ترتیب بخش ها و فصل های کتاب و به صورت پرسش و پاسخ کوتاه تنظیم شده است. پاسخ ها از همان ترجمه متن مجموعه احادیث هر موضوع، انتخاب شده اند و اگر در متن پاسخ ها، نام معصوم نیامده، در پی نوشت ها بیان شده است. همچنین در پی نوشت ها برای هر قسمت پاسخ، به چند منبع اشاره شده است که علاقه مندان به پژوهش بیشتر بتوانند به آنها مراجعه کنند.

این کتاب در سه بخش پزشکی، بیماری و اندام ها و دستگاه های بدن گردآوری شده که بخش اول شامل سه فصل «پزشکی از دیدگاه اسلام»، «آداب طبابت و وظایف طبیب» و «توصیه های پزشکی» است.

در بخش دوم کتاب فصل هایی همچون «تعریف بیماری»، «شماری از حکمت های نهفته در بیماری ها»، «منافع بیماری»، «وظایف بیماران»، «پرستاری» و «عیادت بیماران» مورد بررسی قرار گرفته است.

سومین بخش کتاب نیز دربردارنده 14 فصل با عناوین «قلب و عروق»، «مغز و اعصاب»، «چشم»، «گوش»، «دستگاه تنفس»، «دهان و دندان»، «دستگاه گوارش»، «خون و طحال»، «پوست»، «مو»، «ناخن»، «استخوان ها»، «دستگاه تناسل و رفع ادرار» و «جنین» است.

مجموعه کتاب های بیشتر بدانیم در شش جلد و با هدف ارتقای جایگاهی فرهنگی و دینی جامعه و آگاهسازی خانواده ها به ویژه نسل جوان و نوجوان از سوی انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث چاپ و روانه بازار شده است./907/ز504/ق

ارسال نظرات