۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۸۰۴۲۹
استاد حوزه علمیه خراسان:

حضرت زهرا مهریه خود را شفاعت گناهکاران قرار دادند

حجت الاسلام عدالتیان گفت: ما یقین داریم که حضرت زهرا(س) دست ما را رها نمی کنند، ایشان آن قدر به فکر امت پیامبر(ص) بودند که مهریه خود را «شفاعت گناهکاران» قرار دادند.
حجت الاسلام عدالتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی عدالتیان شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در خیابان آخوند خراسانی مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این که وظیفه شیعیان در برابر تعالیم اهل بیت(ع)، نشر آن به بهترین شیوه ممکن است، به بیان جزئیاتی پیرامون تبلیغ زیبای معارف دینی پرداخت.

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: ما از نظر محتوایی خودکفا هستیم اما در ارائه این محتوا با ضعف مواجهیم، پیامبر اکرم(ص) امانت های خود یعنی قرآن و عترت را به ما سپرده اند و این مسأله امتحان بزرگی برای ماست که از خود بپرسیم برای آن ها چه کرده ایم.

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) برای بخشودگی ضعف های رفتاری پیروانشان نزد خداوند شفاعت خواهند کرد، اظهار کرد: ما یقین داریم که حضرت زهرا(س) دست ما را رها نمی کنند، ایشان آن قدر به فکر امت پیامبر(ص) بودند که مهریه خود را «شفاعت گناهکاران» قرار دادند.

حجت الاسلام عدالتیان در تبیین سخن خود، خاطرنشان کرد: وقتی جبرییل برای طرح خواستگاری امیرمؤمنان(ع) از حضرت زهرا(س) بر پیامبر(ص) نازل شد، گفت «ما خواستگار زهرا(س) برای علی(ع) هستیم و می خواهیم از مهریه او بپرسیم»، حضرت زهرا(س) در پاسخ، مهریه خود را شفاعت گناهکاران بیان فرمودند؛ پس از آن جبرییل به آسمان رفت و وقتی بازگشت پارچه سبزی به همراه آورد که روی آن نوشته شده بود «جعل الله مهر فاطمه شفاعه المذنبین».

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرارسیدن شام غریبان حضرت زهرا(س) به روایت 75 روز، عزاداری مؤمنان را تسلی قلب امام زمان(عج) دانست و افزود: این مصیبت آن قدر سنگین بود که پیامبر(ص) سه روز پیش ارز رحلتشان، آن را به امیرمؤمنان(ع) تسلیت گفتند.

وی در پایان یادآور شد: پیامبر(ص) در آن دیدار، امیرمؤمنان(ع) را «اباالریحانتین» یعنی «پدر گل های بهشتی» خطاب کردند و فرمودند «ای پدر گل های بهشتی حسن و حسین(ع)، از گلِ من، زهرا(س) مراقبت کن» پس از این سخن به امیرمؤمنان(ع) فرمودند «خدا به تو صبر دهد.»/820/202/ب2

ارسال نظرات