۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۸۰۴۲۶
با حضور 12 هزار قرآن آموز؛

بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم خراسان رضوی برگزار می شود

مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی گفت: بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم خراسان رضوی با حضور 12 هزار قرآن آموز برگزار می شود.
طرح ملی حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جعفر حسینی گفت: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم، بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم خراسان رضوی از 16 بهمن ماه به صورت شفاهی و کتبی در سراسر استان خراسان رضوی برگزار می شود.

مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی تصریح کرد: آزمون شفاهی مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قران کریم خراسان رضوی از 16 تا 25 بهمن ماه و آزمون کتبی این طرح نیز پنج شنبه 28 بهمن ماه با حضور 12 هزار قرآن آموز برگزارمی شود.                                                     

وی افزود: این آزمون در رشته ترتیبی در هشت رشته حفظ جزء 30، حفظ جزء یک و 30 ،جزء های یک، دو و 30، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء ، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و در 2 رشته حفظ موضوعی_150  و 300 موضوع) برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه بیشترین آمار شرکت کنندگان در رشته های حفظ جزء 30، حفظ جزء یک و 30 ، جزء های یک،دو و 30 می باشد، افزود: امسال آزمون آزمایشی نداریم و قرآن آموزانی که می خواهند در رشته جزء30 شرکت کنند، باید 25سوره حفظ باشند که این 25 سوره باید از سوره نبا باشد.

وی گفت: آزمون شفاهی حفظ موضوعی بعد از آزمون کتبی برگزار می شود و کسانی می توانند در آزمون شفاهی حفظ موضوعی شرکت کنند که در آزمون کتبی 28 بهمن ماه در این رشته نمره قبولی کسب کرده باشند.

مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی با بیان اینکه رشته شرکت کنندگان در آزمون کتبی نباید بیشتر از شفاهی باشد گفت: قرآن آموزانی که در آزمون شفاهی نمره قبولی دریافت نکرده اند می توانند در آزمون کتبی شرکت کنند و برای تمامی قرآن آموزان شرکت کننده در آزمون شفاهی کارت ورود به جلسه آزمون کتبی  صادر می شود.

حسینی در ادامه یادآور شد: کارنامه آزمون شفاهی بلافاصله پس از آزمون به قرآن آموزان داده می شود و نتایج آزمون کتبی تا 15 اسفند ماه اعلام می شود.

وی تصریح کرد: طرح تربیت حافظان قرآن خراسان رضوی در بیش از 28 شهرستان و با شرکت  12 هزار قرآن آموز و 518 مربی فعال در حال برگزاری است که 80 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه از 16 بهمن تاریخ آزمون شفاهی شروع می شود، گفت: مربیان در روزهای باقیمانده تا آزمون شفاهی، درس جدید تدریس نداشته باشند و سعی بر مرور و تثبیت حفظ قرآن آموزان باشد.

حسینی با بیان اینکه به افرادی که حداقل امتیاز 70 آزمون را کسب کنند گواهینامه حفظ قرآن اعطا می شود، اظهار داشت: در سال آینده مربیان سطح بندی می شوند و مربیانی که در طرح مجازی استان قرآن آموز هستند باید در آزمون شرکت کنند که ملاک ارزیابی مربیان آزمون شفاهی است.

مسئول طرح تربیت حافظان قران کریم، تامین منابع مالی و نبود مربی توانمند در روستاها و شهرهای کوچک را از مشکلات عمده طرح ملی حفظ دانست و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری بین اوقاف و سپاه در زمینه تدریس حفظ موضوعی در حلقه های صالحین شاهد گسترش چشمگیر طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان باشیم.

وی در پایان انس بیشتر با آیات و معارف الهی، ترغیب و تشویق حافظان قرآن به ارتقای کمی وکیفی محفوظات، ایجاد شور وشوق قرآنی، زمینه سازی برای حضور حافظان قرآن در رقابتی سالم، شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی شهرستان ها را از اهداف برگزاری این آزمون دانست.

گفتنی است، طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 در لبیک به فرمان قرآنی مقام معظم رهبری با هدف تربیت یک میلیون حافظ قرآن در یک دوره چهار ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد که سهمیه خراسان رضوی در این طرح 60 هزار نفر است./930/101/ب2

ارسال نظرات