۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۴۲۴
کارشناس مذهبی صدا و سیما:

قرآن کریم راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است

کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان اینکه قرآن کریم تمام وجود انسان ها را نورانی می کند، گفت: راه حل بسیاری از مشکلات در جامعه قرآن کریم است و انسان ها نباید از قرائت این کتاب آسمانی غفلت کنند.
کارشناس مذهبی صدا و سیما  قرآن کریم بسیاری از مشکلات را به آسانی حل می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام رضا محمدی، کارشناس مذهبی صدا و سیما امشب همزمان با دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد ساعت اراک، بیان کرد: خواندن قرآن کریم بسیاری از مشکلات را به آسانی حل می کند.

جوانان باید در برنامه روزانه خود قرآن را بخوانند

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه قرآن کریم تمام وجود انسان ها را نورانی می کند، گفت: راه حل بسیاری از مشکلات در جامعه قرآن کریم است و انسان ها نباید از قرائت این کتاب آسمانی غفلت کنند.

کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان اینکه هر کس که دوست دارد با خداوند متعال هم سخن بشود و میخواهد کلام خدا را بشنود باید قرآن کریم را تلاوت کند، گفت: جوانان باید در برنامه روزانه خود قرآن را بخوانند.

راه حل مشکلات مالی سوره واقعه است

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سوره مبارکه واقعه، گفت: هر کس هر شب سوره واقعه را بخواند هرگز محتاج نخواهد شد، راه حل مشکلات مالی سوره واقعه است و این سوره به سرعت مشکلات مالی را رفع می کند.

کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان اینکه کار نور روشن کردن و نشان دادن راه در تاریکی است، خاطر نشان کرد: قرآن کریم نوری است که انسان را از تاریکی و ظلمت دوری از خداوند به  نور وصل به قرب او خارج می کند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه انسان ها باید اهل قرآن و با قرآن باشند، اظهار داشت: قرآن کریم انسان ها را به کمال می رساند و آدمی را از جهالت به نور قرب به خداوند و مسیر پسندیده زندگانی وارد و هدایت می کند.

نگاه به وصیت پیامبر ارزشمندتر از نگاه کردن به چهره پیامبر است

کارشناس مذهبی صدا و سیما در ادامه در رابطه با نماز وصیت، گفت: نماز وصیت 2 رکعت است و بین نمار مغرب و عشاء خوانده می شود و پیامبر به حضرت علی(ع) فرمودند که علی جان هر کس این نماز را هر شب بخواند جء خدا هیچ کس نمی تواند ثوابش را اندازه بگیرد و در بهشت زانو به زانوی من خواهد آمد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه انسان ها باید به سیره و وصیت پیامبر نگاه کنند، گفت: نگاه به وصیت پیامبر ارزشمندتر از نگاه کردن به چهره پیامبر است و انسان ها باید به سیره، روش و محبت پیامبر عمل کنند.

کارشناس مذهبی صدا و سیما با اشاره به راه های انفاق، گفت: انفاق تنها انفاق مالی نیست و انسان ها می توانند از آبرو، علم و وقت خود در راه خداوند متعال انفاق کند.

شایان ذکر است، تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بین شیعه و سنی متفاوت است، اما به علت نزدیکی این 2 روز به هم، زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می نامند./842/202/ب2

ارسال نظرات