۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۸۰۴۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

تنوع طلبي يكي از راه هاي نفوذ دشمن است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: يكي از راهكارهاي دشمن براي نابودي كشور ترويج تنوع طلبي در مردم و جامعه است كه اغلب تنوع طلبي‌ها هيچ انتها ندارد و از راه های نفوذ دشمن است.
حجت الاسلام جواد زماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام جواد زماني شنبه شب در جلسه بصيرتي كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار شد با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي يك انقلاب فرهنگي بود، گفت: تأكيد امام خميني(ره) و رهبر معظم بر كار فرهنگي است چرا كه كار فرهنگي است كه مردم و جامعه را رشد مي دهد.

وي ترويج فرهنگ تنوع طلبي را يكي از راههاي نفوذ و نابودي كشورها دانست و بيان كرد: سوق دادن مردم به سمت تجملات و تنوع طلبي در زمينه هاي مختلف پوشاك و مدل و زيورآلات، وسايل منزل براي هر ملت و كشوري نابود كننده است، چرا كه اگر افراد به سمت تنوع طلبي سوق داده شوند هيچ راه برگشتي وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام زماني يادآور شد: يكي از راهكارهاي دشمن براي نابودي كشور ترويج تنوع طلبي در مردم و جامعه است كه اغلب تنوع طلبي‌ها هيچ انتها ندارد و يكي از راههاي نفوذ دشمن است.

وي در ادامه با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر اقتصاد مقاومتي، گفت: اقتصاد مقاومتي ضد تجملات و خودروهاي آنچناني است كه درخيابانها در حال رژه رفتن هستند، از اين رو اقتصاد مقاومتي به معني خودكفايي و بي نيازي از دشمن است نه اينكه با تنوع طلبي بهدنبال ترويج فرهنگ مصرف گرايي باشند.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسياري از انحرافات در مراحل ابتدايي خيلي هويدا و آشكار نيست اما در ادامه با چند رفتار مشخص مي‌شود، از اين رو مردم وقتي مي بييند برخي قصد انحراف اجتماعي دارند بايد در مقابل بروز هر گونه انحراف و شبهه اي در همان مرحله نخست و ابتدايي جدي بوده و با آن مقابله كنند.

حجت الاسلام زماني تأكيد كرد: همه ما وظيفه داريم در مقابل هر گونه انحرافي بايستيم و اجازه ندهيم با ماهواره و دروغ هاي رنگارنگ شبكه بي‌‌ ‌بي‌سي جامعه به انحراف كشيده شود، چرا كه شبكه بي‌بي‌سي در لابلاي دروغ هاي رنگارنگ خود، يك بار هم حقيقت را مي‌گويد تا بتواند دروغهاي بعد خود را حقيقت جلوه دهد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه برخي مي‌گويند چرا فاطمه زهرا(س) براي دفاع اميرمؤمنان(ع) به مسجد آمد، گفت: اگر فاطمه زهرا(س) به مسجد آمد براي اين بود كه جان اميرمؤمنان(ع) در خطر بود و براي همين بود كه حضرت در 17 مكان در مقابل دشمن ايستاد و از اميرمؤمنان(ع) حمايت كرد و راه را به مردم نشان داد.

مبلغ برتر كشور در ادامه با اشاره به اينكه حضرت فاطمه زهرا(س) درمقابل پديده نفوذ ايستاد، گفت: حضرت فاطمه(س) به مسجد آمد و در خطبه خود گفت، در بين شما خار نفاق رشد كرده است و اين نفاق در آن زمان كه تنها يك بوته بود، اما وقتي‌ كه به عاشورا رسيد، تبديل به يك درخت شد.

حجت الاسلام زماني اظهار داشت: جريان نفاقي كه بوته بود در عاشورا تبديل به درختي شد كه شاخه هاي آن بسيار پرپيچ و خم بود و اين همان نفاقي است كه مرحله به مرحله رشد كرد و در بين مردم نفوذ پيدا كرد و آن جا است كه خون حسين ابن علي(ع) بايد بر زمين ريخته شود تا اين شجره نفاق ريشه كن شود.

وي با بيان اينكه فاطمه زهرا(س) در برابر نفوذ دشمن كاري را انجام داد كه دشمن نتوانست هيچ عكس العملي نشان دهد، يادآور شد: حضرت زهرا(س) گفت: مرا شبانه دفن كنيد، چون مي دانست آنها نقشه دارند در مراسم دفن شركت كنند و با آه و ناله و گريه، مردم باوركنند اينها قاتل دختر پيامبراكرم(س) نيستند، اما صبح وقتي متوجه شدند فاطمه زهرا(س) شبانه دفن شده عصباني شدند چرا كه توطئه هاي آنها نقش بر آب شده بود.

اين شاهر آييني كشور همچنين با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم كه من نگران مسأله برجام هستم اما مهمتر از مسأله برجام كه من خيلي نگران آن هستم، پديده نفوذ است و اينكه برجام دريچه اي براي نفوذ دشمن باشد نگران هستم، گفت: دشمني را كه ما با خون شهداي خود از مرزهاي ايران بيرون رانديم واجازه نداديم يك وجب از خاك كشور را اشغال كنند، امروز قصد دارد با نفوذ وارد كشور شود و اين نفوذ همان چيزي است كه فاطمه زهرا(س) نيز نگران آن بود.

گفتنی است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات