۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۴۱۹
نماینده طلاب سیستان و بلوچستان تأکید کرد؛

ضرورت بازگشت طلاب استان سیستان و بلوچستان از قم

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه چهل درصد از طلاب استان سیستان و بلوچستان به قم مهاجرت کرده اند، بر بازگشت طلاب برای انجام کارهای فرهنگی تأکید کرد.
مبلغان جهادی

حجت الاسلام علی شریفی سیستانی نماینده طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه این استان حدود 1000 طلبه دارد ابراز داشت: از این میزان طلبه ای که استان ما دارد حدود 400 نفر از آنها به قم مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: طلابی که به شهر قم مهاجرت کردند در حال تحصیل در مقاطع بالای حوزه و دکتری و بعضی از این طلاب در حوزه ها و دانشگاهها به کار تدریس مشغول هستند.

حجت الاسلام شریفی افزایش طلاب در استان سیستان و بلوچستان را ضروری دانست و اظهار داشت: منطقه ما به علمای بزرگ نیاز دارد، بنابراین طلاب ما باید از قم به استان خودمان برای انجام کار های فرهنگی مهاجرت کنند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه فرهنگ سالم را مهمترین ثروت یک کشور دانست و ابراز کرد: دولت جمهوری اسلامی و مسؤولان باید بر روی مسائل فرهنگی سرمایه گذاری کنند و اجازه ندهند که عوامل بیگانه با نفوذ خود فرهنگ اسلامی ما را متزلزل کنند.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: داعش و وهابیت در منطقه به دنبال تفرقه افکنی هستند و قصد دارند که چهره خشنی از اسلام را به جهانیان معرفی کنند؛ بنابراین ما بایستی با کارهای فرهنگی و تبلیغات درست و به موقع آنها را از رسیدن به اهداف پلیدشان ناامید کنیم.  

وی خشک شدن تالاب هامون را خطری جدی برای این منطقه دانست و ابراز کرد: مسؤولان باید از خشک شدن این تالاب جلوگیری کنند و آب آن تامین شود، زیرا با خشک شدن آن مردم از این منطقه مهاجرت خواهند کرد و مشکلات عدیده ای را به همراه خواهد داشت.

نماینده طلاب و فضلای سیستان با بیان اینکه طلاب می توانند یک منطقه را از دستبرد بیگانگان حفظ کنند، گفت: یک طلبه برای اینکه بتواند در منطقه ای وظیفه خود را به خوبی انجام دهد بایستی حداقل امکانات را داشته باشد؛‌ بنابراین نمی توان طلبه را دست خالی به جنگ با مشکلات اخلاقی و فرهنگی فرستاد.

وی در ادامه به بعضی از برنامه های مجمع نمایندگان برای طلاب سیستان اشاره کرد و گفت: تأسیس مجمع نمایندگان طلاب یک کار مفید از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است که با هدف رسیدگی به امور فرهنگی  و مشکلات مادی و معنوی طلاب ایجاد شد.

حجت الاسلام شریفی در پایان گفت: انقلابی ماندن طلاب هدف ما است، بنابراین با برنامه های هفتگی و ماهانه سعی در افزایش بصیرت طلاب داریم تا همیشه ادامه دهنده راه شهدا، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باشند و اجازه ندهند دشمن کوچکترین حرکت را علیه مرز و بوم ما داشته باشد./875/ت302/ی

ارسال نظرات