۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۳۸۳
امام جمعه اردبیل:

شاخصه مهم حضرت زهرا تبعیت بی چون و چرا از خط ولایت بود

امام جمعه اردبیل یکی از شاخصه‌های رفتاری بزرگ بانوی اسلام را تبعیت بی‌چون و چرا از خط ولایت دانست و گفت: آن حضرت همواره حامی و طرفدار حق و حقیقت و نظام امامت و ولایت بود.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ظهر امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان بیله‌سوار با تحسین حضور باشکوه جوانان این شهرستان مرزی در برپایی ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) تربیت شده مکتب اسلام بود و حضرت زهرا(س) تجسم تمام زیباییهای عالم در حوزه معنوی و ارزشی است.

وی با تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه‌های مختلف دینی و علمی، افزود: حضرت زهرا(س) بالاترین وصفش خلقتش است و کل تاریخ زیر پای حضرت زهرا(س) بوده و زهرا قلب پیامبر است و قطعا رضایت پروردگار در رضایت حضرت زهرا(س) است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ضرورت نشر معارف و رمز و رموز موفقیت حضرت زهرا(س) در زندگی پرفراز و نشیب در محضر حضرت رسول اکرم (ص) و همسری حضرت علی(ع)، تصریح کرد: خطبه‌ها و سخنرانی‌های صریح همراه با حق‌گویی و عدالت‌طلبی از آن بانوی بزرگ شیرزنی ساخته که همواره عالم اسلام به وجودش افتخار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد:‌ به جای طرح مباحث و موضوعاتی که بیشتر جنبه تزئینی و تشریفاتی دارد، باید در عمل حضرت فاطمه زهرا(س) را معیار و الگوی حرکت درست و منطقی خود قرار دهیم و تلاشمان بر این باشد تا سیره و سلوک آن حضرت از مظلومیت خارج شود.

وی یکی از شاخصه‌های رفتاری بزرگ بانوی اسلام را تبعیت بی‌چون و چرا از خط ولایت دانست و تصریح کرد: آن حضرت همواره حامی و طرفدار حق و حقیقت و نظام امامت و ولایت بود و همواره سعی کرد در زندگی زناشویی خود با حضرت علی(ع) جلوه‌هایی از این همراهی‌ها و حمایت‌ها را نشان دهد.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه رابطه ما با مردم براساس مطالبه است، افزود: جاده‌های شهرستان، توسعه زیرساختها و توجه به توسعه پایدار و روستاییان در بیله‌سوار باید در اولویتها قرار گیرد تا شاهد توسعه این شهرستان باشیم چرا که بدون جاده‌ها و راههای مواصلاتی مناسب نه تنها این شهرستان رشد نخواهد کرد بلکه غرور این مردم نیز شکسته می شود.

امام جمعه اردبیل، گفت: آینده فوق‌العاده‌ای برای شهرستان بیله‌سوار در انتظار است و اگر زیرساختها در گذشته در این شهرستان فراهم می‌شد شاهد توسعه و پیشرفت و روند اشتغال و رشد اقتصادی در این منطقه بودیم.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌مندی از فرهنگ ایرانی اسلامی می‌توانیم به جایگاه واقعی برسیم، اظهار کرد: رفتارهای اجتماعی می‌تواند قلبها را تسخیر کند و این نقطه از شهرستان همیشه در طول تاریخ مردمانی وفادار به نظام و انقلاب و مرزدارانی غیور بودند.

آیت‌الله عاملی از اینکه ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا به طور روزمره به موضوع ایران می‌پردازد آن را نشان از هیبت بسیار بزرگ ایران دانست و بیان کرد: ملت ایران با راهپیمایی پرشکوه خود ثابت کردند که نظام همچنان دارای پشتوانه عظیم مردمی بوده و ملت ایران از بصیرت، شعور و آگاهی انقلابی برخوردار است./101/937/ب1

ارسال نظرات