۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۳۶۸

مسؤول جدید نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی معرفی شد

مسؤول جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با حضور مسؤولان و فعالان حوزوی و دانشگاهی استان معرفی شد.
حجت الاسلام علیانسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تودیع و معارفه مسؤول جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان امروز با حضور مدیرکل امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های کشور، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی و جمعی از مسؤولان و اساتید حوزوی و دانشگاهی برگزار شد که طی آن حجت الاسلام سیدحسین علیانسب به عنوان سرپرست جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان منصوب شد.

همچنین در این مراسم از خدمات و اقدامات حجت الاسلام جلیل جلیلی مسؤول سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی نیز تجلیل و قدردانی شد. مسؤول جدید نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان پیش از این مسؤولیت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی را عهده دار بوده است.

حجت الاسلام سیدحسین علیانسب، مسؤول جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان این‌که انقلاب و آرمان های آن باید به عنوان محور وحدت در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: اگر با روحیه انقلابی در امور وارد شویم، شاهد تحولی عظیم در همه حوزه ها خواهیم بود و این امر تنها با اقدامات طلبگی دفاتر نهاد رهبری و البته همکاری مسؤولان ممکن می شود.

وی با بیان این‌که پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی ایران؛ امانتی بر عهده هر شخص شناخته می شود، خاطرنشان کرد: شرایط کنونی پذیرش هر مسؤولیتی در واقع نوعی معامله الهی است و در این میان فعالیت به عنوان در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها نیز با توجه به منتسب بودن این مجموعه به مقام معظم رهبری افتخار بزرگی است.

حجت الاسلام علیانسب تصریح کرد: در این میان دانشگاه فرهنگیان نیز مجموعه ای با افتخارات ارزشمند در سایه تلاش چندین ساله مسؤولان سابق این دانشگاه است و امیدواریم در دوره جدید فعالیت دفتر نهاد رهبری این دانشگاه نیز پویایی و حرکت سابق در مسیر رشد و تعالی همچنان تداوم یابد.

وی با اشاره به این‌که محوریت برنامه‌های فرهنگی و دینی نهاد رهبری بر اساس توصیه‌ها و مطالبات ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه جدی داشت که مخاطب اصلی فعالیت های مدیریت و مجموعه فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، دانشجویانی هستند که نقشی بسیار مهم در آینده تربیتی نسل جدید و تربیت نیروهای کارآمد و انقلابی دارند.

همچنین حجت الاسلام جلیل جلیلی، مسؤول سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی اظهار داشت: تعامل و همفکری برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص ارتقای دانشگاه و دانشگاهیان از مهمترین رویکردهای دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان است که با توجه به جدیدالتاسیس بودن این دانشگاه امیدواریم این رویکرد در دوره جدید مدیریتی نیز تداوم یابد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری دانشگاه فرهنگیان در آینده آموزشی کشور خاطرنشان کرد: با این حال این موضع چندان مورد توجه قرار نمی گیرد که مسؤولیت سنگین تربیت معلم و مربی برای نسل آینده بر عهده دانشجویان این دانشگاه است و تاکیدات رهبری بر اهمیت و جایگاه این دانشگاه در مدت کوتاه حیات آن مؤید این موضوع است.

حجت الاسلام جلیلی ادامه داد: هر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به طور مستقیم بر تربیت و آموزش سه هزار دانش آموز در دوران خدمت خود به عنوان معلم و مربی اثرگذارند اما با این وجود و وضعیت استراتژیک و راهبردی دانشگاه فرهنگیان نسبه به سایر دانشگاه ها، توجه متناسب با این اهمیت و تاثیر به این دانشگاه نمی شود./202/935/ب1

ارسال نظرات