۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۸۰۳۵۷
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

پژوهش و تحقیق سبب بالندگی حوزه های علمیه می شود

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق سبب بالندگی حوزه های علمیه می شود، گفت: طلاب و روحانیان باید با برنامه ریزی در مسیر تحقیق و پژوهش گام بردارند و بدانند پویایی و زنده ماندن حوزه علمیه با این مهم تحقق می یابد.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  با اشاره به اهمیت توجه به مساله پژوهش بیان کرد: توسعه همه جانبه کشور با پژوهش و تحقیق میسر می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق سبب بالندگی حوزه های علمیه می شود، گفت: طلاب و روحانیان باید با برنامه ریزی در مسیر تحقیق و پژوهش گام بردارند و بدانند پویایی و زنده ماندن حوزه علمیه با این مهم تحقق می یابد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به این که پژوهش و تحقیق شغل انبیاء دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیان با تحقیق و پژوهش می توانند توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی خاطر نشان کرد:  بدون تردید اندیشه ورزی جدای از پرسشگری نیست، حیرت و شک نخستین پله پژوهش است و گذر از آن بدون کاوش و پرسش امکان ندارد و قرآن کریم به روشنی فرموده که ماندن در عالم گمان و پندار، گم راه کننده است و برای رسیدن به ژرفای حقایق باید از آن گذشت تا به یقین رسید.

حجت الاسلام مرادی افزود: قرآن کریم، مردم را تشویق فرموده آنچه نمی دانند، از دانایان بپرسند و با راهنمایی فرزانگان، راستی را از نادرستی بازشناسد، پیامبر با آن همه دانایی و دانش، در پی افزایش حوزه دانایی خود بود و از خدا می خواست بر دانایی اش بیفزاید.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی پیش نیاز پژوهش را قرار گرفتن در برابر سلسله ای از پرسش ها و مسائل دانست و ابراز کرد: احساس نیاز آدمی به آگاهی و کشف ناشناخته ها و دشواری های علمی، دینی، اجتماعی و شوق به تکامل و دست یابی به دیگر میدان های فکری او را به پرسیدن وا می دارد.

حجت الاسلام مرادی  افزود: از این رو باید روحیه جست و جو و پرسشگری را در خود زنده نگهداریم؛ زیرا پرسش، کمال است و راه رسیدن به دانایی و توانایی. انسانِ خاموش، که در درون تلاش و تکاپویی ندارد و از تفکر خود و دیگران استفاده نمی کند، موجودی است نارسا، که نه تنها توانایی هایش نخواهد شکفت که اندک مایه های فطری و طبیعی اش هم از بین خواهد رفت.

در ادامه با بیان اینکه پایداری توسعه در یک کشور مرهون مجاهدت های علمی و پژوهشی حوزویان و دانشگاهیان است، خاطر نشان کرد: توسعه بدون علم امکان ندارد و شناخت علم نافع از علم مضر با تحقیق به دست می آید و توسعه پایدار با تحقیق به وجود می آید.

شایان ذکر است، حجت الاسلام مرادی استاد حوزه و مدرس روش تحقیق است و همچنین به مدت پنج سال درس خارج فقه حوزه شرکت کردده و فارغ التحصیل فوق لیسانس حقوق خصوصی از مرکز تخصصی حقوق و قضا است./842/302/ب1

ارسال نظرات