۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۰۲۲۶
آیت الله قبلان:

دیدگاه سیاسی امام خمینی سبب استقلال ایران شد

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از دیدگاه سیاسی و آینده نگری امام راحل به عنوان عامل استقلال ایران یاد کرد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه که در ساختمان این مجتمع در بیروت برگزار شد، سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: این عید ملی از نتایج انقلاب مبارکی است که ملت ایران با سرنگونی نظام دیکتاتوری و ضربه به استعمار غربی بدست آورد. ملت ایران روحیه جهادی عالی را با الگوپذیری از رهبری عالم و مجاهدی ربانی به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: دیدگاه سیاسی و آینده نگری امام خمینی(ره) سبب شد تا ایران به کشوری مستقل مبدل شود که هیچگاه تحت اراده کشور دیگری نباشد و تنها بر خدا و عزم و اراده و شجاعت علما و ملت توکل داشته باشد.

این عالم لبنانی با اشاره به اینکه ایران شعار اسلام معتدل را با تمسک به قرآن و سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) گسترش می دهد، گفت: دستاوردهای علمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران که سبب تبدیل این کشور به یکی از کشورهای پیشرفته جهان شده است را ارج می نهیم.

آیت الله قبلان از خداوند متعال خواست رهبر و ملت و دولت ایران را حفظ کند تا همچنان به عنوان یکی از دژهای مدافع اسلام و پناهگاه مستضعفان و یاور ملت های آزادی طلب به ویژه ملت فلسطین باقی بماند.

وی ایران را حامی اصلی مقاومت و آزادی فلسطین دانست و تأکید کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ثبات و دیدگاه روشن ایران در مقابله با استعمار، یاری فلسطین و حمایت از گروه ها در برابر پروژه صهیونیستی را مشاهده می کنیم و امروزه نیز با قدرت در برابر پروژه تکفیری که امتداد پروژه صهیونیستی به شمار می آید، ایستاده است.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطرنشان ساخت: ما در لبنان نیز توانستیم بر رژیم صهیونیستی فائق آمده و توطئه های آن را ناکام سازیم و هم اکنون نیز از کشورمان در برابر تروریسم تکفیری مقاومت می کنیم. این مساله به فضل ایستادگی ملت، ارتش و نیروهای مقاومت محقق شده است./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات