۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۲۱۷
نماینده طلاب شرق گیلان مطرح کرد؛

مهم ترین مشکلات فرهنگی مناطق شمالی کشور

حجت الاسلام علیزاده از فضای مجازی، ماهواره و مهاجر پذیر بودن به عنوان عوامل مخرب در فرهنگ مناطق شمالی کشور نام برد.
حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه منطقه رودسر و املش منطقه طلبه خیز استان گیلان است، ابراز داشت: از قدیم منطقه شرق گیلان به ویژه رودسر و املش محل نشو و نمو علمای بزرگی بوده است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از طلاب گیلانی که در مشهد، قم و سایر استان ها مشغول تدریس اند، از این منطقه بوده و دارای سطح هوشی بالایی هستند.

حجت الاسلام علیزاده با بیا اینکه این منطقه دارای 650 طلبه است، ابراز کرد: تقریبا 300 نفر از این طلاب در قم ساکن هستند که در مقام مرجع تقلید، طلبه فاضل، محقق و مبلغ فعالیت می کنند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه عنوان کرد: براساس برنامه ریزی های مجمع نمایندگان، برای طلاب این منطقه برنامه های متفاوتی داریم که در طول سال به صورت مستمر انجام می شود.

وی اضافه کرد: جلسه های صبح جمعه که با حضور پر شور طلاب و قرائت زیارت عاشورا انجام می شود، یکی از برنامه های دائمی است که نزدیک به 20 سال برگزار می شود و دارای آثار و برکات فراوانی برای طلاب این منطقه بوده است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه ها، نشست های ماهانه با طلاب است، در واقع در این جلسه ها سعی می شود تا حد امکان مشکلات طلاب رفع شود.

وی با بیان اینکه طلاب این منطقه همکاری لازم را با نماینده خود در مجمع نمایندگان دارند و در جلسه های که برای آنها صورت می گیرد منظم شرکت می کنند، انقلابی بودن را یکی از ویژگی های مهم طلاب این منطقه دانست.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگی در اکثر نقاط کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به  اینکه مناطق شمالی از دیر باز مورد هجمه استعمار فرهنگی بوده است، با مشکلاتی مربوط به تهاجم فرهنگی و وجود بعضی از گروهای سیاسی در این منطقه روبرو هستیم.

وی فضای مجازی، ماهواره و مهاجر پذیر بودن این شهر را از عوامل مخرب در فرهنگ این منطقه دانست، و اظهار داشت: از نظر فرهنگی مردم این منطقه متدین و مقاوم هستند و با مشکلات فرهنگی مقابله می کنند ولی در هر حال این مسائل تاثیرات خودش را دارد./875/ت302/ی

ارسال نظرات