۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۸۰۲۱۳
نماینده طلاب تبریز:

دامن زدن به مباحث قومیتی زنگ خطری برای مسؤولان است

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه دامن زدن به مباحث قومیتی را زنگ خطری برای مسؤولان کشور دانست و خواستار توجه به این مساله شد.
حجت الاسلام غیبی

حجت‌الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که تبریز بیش از چهار هزار طلبه دارد، ابراز داشت: آمار طلابی که رساله سطح سه و سطح چهار را نوشته و دفاع کردند به ترتیب 243 و 64 نفر هستند.

وی ادامه داد: ما استادانی در قم داریم که درس خارج می دهند و حدود 200 استاد از این منطقه در سطوح عالیه مشغول به تدریس هستند، همچنین بعضی از طلاب آن در مؤسسه های تخصصی و قرآنی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام غیبی با بیان این که طلاب تبریزی از استعداد خوبی برخوردارند، گفت: متاسفانه این استعداد ها شناسایی نشده است، ولی از سال 92 برای شناسایی این افراد، نشست های عمومی اساتید و نخبگان آذربایجان شرقی به صورت سالانه برگزار می شود.

نماینده طلاب تبریز در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان این که حوزه علمیه تبریز در گذشته پر رونق تر بوده و علمای بزرگی به جامعه تحویل داده است، اظهار داشت: جایگاهی که آذربایجان شرقی در میان سایر حوزه های علمیه سایر استان ها در گذشته داشته، امروزه کمرنگ تر شده است.

حجت الاسلام غیبی کمبود استادان مجرب را یکی از مشکلات اساسی این منطقه دانست و بیان کرد: برای تدریس در حوزه کهنی مثل حوزه علمیه تبریز که هشتصد ساله است، یک یا دو استاد برای درس خارج کم است در حالی که تنها آیت الله شبستری و آقای پورمحمدی در این منطقه درس می گویند.

وی در ادامه به تشریح برخی از معضلات فرهنگی در این منطقه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به این که تبریز به کشور ارمنستان و ترکیه نزدیک است، فرهنگ های بیگانه در این منطقه تاثیرات منفی گذاشته و عرفان های کاذبی به وجود آمده است.

حجت الاسلام غیبی با بیان این که تبریز مانند سایر نقاط کشور دارای مشکلات فرهنگی است، تصریح کرد: در مقابل این مشکلات طلاب ما بیکار ننشسته اند و با آنها مقابله می کنند ولی باید از سوی حوزه علمیه قم فکری برای این وضعیت شود.

عضو مجمع نمایندگان حوزه با بیان این که حکومت شیعه زمانی در تبریز بوده است و دشمنان به آن چشم طمع داشتند و دارند، گفت: دشمنان در تلاش هستند که قومیت گرایی را در تبریز به وجود بیاورند و در رسانه ها و فضای مجازی به تبلیغ این موضوع می پردازند که متاسفانه در ورزشگاه ها نمود خود را نشان می دهد که این یک نوع زنگ خطر برای مسؤولان است.

وی با بیان این که طلاب تبریزی احساس یتیمی می کنند، گفت: طلاب تبریزی را آنگونه که شایسته هستند تحویل نمی گیرند، در حالی که باید از این نیروهای با استعداد در حوزه های علمیه و مجامع عمومی و فرهنگی استفاده شود./875/ت302/ج

ارسال نظرات