۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۲۰۴

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان در اراک، رونمایی از ۱۲ هزار جلد قرآن کریم در شهرستان ساوه، رونمایی از سردیس شهید رحیم آنجفی در اراک و فعالیت ۴۹ گروه جهادی در شهرستان خمین برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سرود 1357 نفری دانش آموزان اراکی صبح امروز 22 بهمن در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در اجرای این سرود دانش‌آموزان مدارس اراک مشارکت دارند که در میدان شهدای اراک محل تجمع بزرگ مردم انقلابی اراک برای آغاز راهپیمایی 22 بهمن به اجرای سرودهای حماسی دوران انقلاب می‌پردازند.

این دانش‌آموزان ملبس به کلاه‌ها و لباس‌های سبز و سرخ و سفید بوده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را تشکیل و نیز با خود حمل می‌کنند.

برنامه‌های بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در اراک از ساعتی قبل با اجرای برنامه‌های فرهنگی آغاز شده که اجرای سرود 1357 نفری دانش‌آموزان دختر و پسر در میدان شهدای اراک از جمله برنامه‌های هنری و فرهنگی این مراسم است که با استقبال پرشور و گرم مردم و مسئولان استان و اراک روبه‌رو شده است.

رونمایی از ۱۲ هزار جلد قرآن کریم در شهرستان ساوه

با حضور مهدی قره شیخ لو، رییس دارالقرآن کریم کشور، دکتر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی از 122 هزار جلد قرآن کریم که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرستان ساوه، صنایع و خیرین این شهرستان و دارالقرآن کریم تهیه شده بود رونمایی شد.

این قرآن ها که در قالب طرح نور باران تهیه شده پس از رونمایی به مساجد، حسینیه ها، جلسات قرآنی، هیئات های مذهبی و مدارس سطح شهرستان ساوه اهدا می شود.

طرح نورباران از جمله طرح‌‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور است که به مدت سه سال در استان‌ها اجرایی شده و استان مرکزی در این زمینه با چاپ و توزیع ۵۰ هزار جلد قرآن کریم پیشتاز است.

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: قرآن کتاب هدایت و راهنمایی انسان در زندگی است و توسل به این کتاب نورانی انسان را به سرمنزل مقصود می رساند.

رونمایی از سردیس شهید رحیم آنجفی در اراک

شکر الله حسن بیگی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در مراسم  رونمایی از سردیس شهید رحیم آنجفی در اراک، گفت: شهدا نماد ایستادگی، استقامت، ولایتمداری و از خودگذشتگی در جامعه هستند که این مهم باید به خوبی در جامعه تبیین شود.

این مقام مسؤول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید رحیم آنجفی و دیگر بزرگ مردان ایران اسلامی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شهدا با ایثار و از خودگذشتگی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و جان شیرین خود را فدای انقلاب و ارزش های آن کردند، افزود: این شهدا رفتند تا امروز ما بتوانیم در وضعیت نا بهنجار کنونی درنیا در یک جزیره امن زندگی کنیم.

حسن بیگی پاسداشت شهدا و دلجویی از خانواده این بزرگ مردان را ضروری دانست و ادامه داد: وقتی در میادین و معابر شهر تصاویر شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی باشد سبب می شود که نسل جوان با زندگی و شهادت این بزرگ مردان آشنایی نداشتند بیشتر آشنا شده و همواره به یاد شهدا باشند.

فعالیت ۴۹ گروه جهادی در شهرستان خمین

حسن بهشتی، مسؤول گروه جهادی شهرستان خمین، در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی خمین که در هتل امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: ۴۹۹ گروه جهادی در این شهرستان فعالیت دارند و در قالب اردوهای یک روزه، سه‌ و هفت روزه برنامه‌های محرومیت زدایی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی را در شهرستان اجرا می‌کنند.

وی افزود: در قالب اردو های یک روزه ۹۲۰ نفر روز ساخت خانه، دیوار کشی، ساخت حمام و سرویس‌های بهداشتی، کمک برای جمع آوری محصولات کشاورزی و کمک به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را انجام دادند. در اردوهای هفت روزه ،۲۵۰ نفر در قالب ۳۵ گروه جهادی مأموریت‌های عام المنفعه در کل روستاهای شهرستان خمین داشتند.

بهشتی اظهار کرد: در اردوهای سه روزه جهادگران اقدامات آموزشی برای کشاورزان انجام می‌دهند و خواهران نیز امسال دوخت مانتوی مدارس، رنگ آمیزی و شعارنویسی بر دیوار مدارس را بر عهده گرفتند، بخشی از اعتبارات آستان قدس رضوی برای کمک به مناطق محروم در نظر گرفته شده است، ابتدا باید این مناطق شناخته و سپس پروژه‌های زودبازده برای آنها ارائه شود./842/303/ب2

ارسال نظرات