۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۸۰۱۶۵
امام جمعه نجف:

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین امپراتوری معاصر را سرنگون کرد

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به ویژ‎گی‎های انقلاب اسلامی ایران، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب را به همه شیعیان تبریک و تهنیت گفت.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، از آمادگی عراق برای آغاز ششمین مرحله عملیات آزادسازی منطقه غربی استان موصل خبر داد و بیان داشت: داعش در چند روز گذشته با آتش کشیدن 10 تن از اهالی استان موصل به دلیل همکاری با نیروهای امنیتی نشان داد که به شدت وحشت زده و ضعیف شده است.

وی نابودی داعش را نزدیک توصیف کرد و افزود: شکست‎های پی در پی تروریست های داعش موجب شده است که آنان به انفجار برخی از هتل‎های بغداد روی بیاورند.

امام جمعه نجف اشرف، جشن روز عشق (ولنتاین) را یک عادت غربی و حرام دانست و تصریح کرد: چنین جشنی در میان امت اسلامی وجود ندارد اما متاسفانه در پرتو تبلیغات کشورهای غربی این مراسم در میان جوانان ما رواج یافته است.

وی اسلام را دین محبت خواند خواند و ادامه داد: عشق به خداوند متعال در اسلام جایز و از اعمال عبادی محسوب می‎شود.

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که مسؤولان باید مراقب باشند که جوانان در دام حیله و نیرگ شیطان‎ها نیفتند.

جهانیان بمباران حلبچه را فراموش نخواهد کرد

وی حمله شیمیایی حلبچه را فراموش نشدنی خواند و اظهار داشت: بمباران شیمیایی حلبچه یکی از اقدامات جنایتکارانه صدام در سایه سکوت مجامع جهانی بود.

امام جمعه نجف اشرف پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به شیعیان تبریک گفت و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران که به دست توانمند یکی از علمای شیعه صورت گرفت موجب سرنگونی بزرگ‎ترین امپراطوری زمان شد.

وی فرق بین انقلاب اسلامی ایران و انقلاب‎های نظیر فرانسه و بلشویک روسیه در توجه به ارزش‎های دینی دانست و افزود: توجه به ارزش‎های اسلامی، مردم، مستضعفین و رهبری دینی از ویژگی‎های بارز انقلاب اسلامی ایران است.

وی در بخش خطبه‎های دینی ایام شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفت و به بیان احادیثی پیرامون عظمت این بانوی کریمه پرداخت./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات