۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۸۰۱۳۷
حکیم:

انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه و جهان را تغییر داد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد که این انقلاب، معادلات منطقه و جهان را تغییر داد.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که از سوی سفارت این کشور در بغداد برگزار شد، گفت: تلاش برای تشکیل حکومت عدالت محور با تاکید بر مبانی اسلامی، ایستادگی در برابر استبداد داخلی و استکبار خارجی، وحدت و همدلی مردم، حفظ استقلال، عزت و حق حاکمیت از ویژگی‎های انقلاب اسلامی در ایران بود.

وی افزود: مرجعیت دینی، عارف به اسلام، مسائل زمان، متکی به خداوند متعال، عالم، عادل، مومن به نصرت الهی، دیدگاه جدید نسبت به نظریه حکومت اسلامی، ایجاد شجاعت و شهامت در دل مردم برای ایستادگی در برابر طاغوت زمان برخی از ویژگی‎های بارز امام خمینی (ره) بود.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه و جهان را تغییر داد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) یک نهضت ملی را آغاز کرد و مردم با اقوام و طوائف مختلف به سوی آن جذب شدند به طوری که در ابتدای انقلاب حتی فرصت برای حکومت کسانی که خارج از نهضت اسلامی بودند، داده شد.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه‎ای بهترین جانشین برای امام خمینی (ره) است به طوری که توانست نهضت انقلاب اسلامی ایران را با وجود مشکلات بسیار از هر گونه آسیب و مشکلاتی حفظ کند.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به شناخت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‎ای از موقعیت سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی عراق اظهار داشت: ایران اولین کشوری بود که به عراق در برابر جریان تروریستی داعش کمک کرد.

وی عنوان کرد: تهدید و خطرهای مختلفی عراق و ایران را تهدید می‎کند که باید با حکمت و سعه صدر آن‎ها را مدیریت و مقابله کرد./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات