۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۸۰۰۱۲
عضو مجمع اصولگرایان اصفهان تشریح کرد؛

عوامل انحراف برخی انقلابیون و سابقون در مسیر حرکت انقلاب

معلمی عدم اعتقاد گروه های غیردینی به نقش دین در سیاست را عامل جدایی آن ها از انقلابیون دانست و گفت: نبود بصیرت و گرایش به اشرافیگری عوامل انحراف برخی سابقون انقلاب است.
محمود معلمی

محمود معلمی، عضو مجمع اصولگرایان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره وجه اشتراک و تفاوت ایدئولوژی مبارزاتی گروه های مختلف در جریان انقلاب اسلامی، گفت: هدف امام خمسنی(ره) مشخص بود، ایشان هم می دانست چه نمی خواهیم و هم می دانست که چه می خواهیم.  

وی ادامه داد: البته برخی از گروه ها مانند لیبرال ها و مجاهدین می دانستند که چه نمی خواهند، آن ها با رژیم شاهنشاهی مبارزه و مخالفت می کردند و کار تشکیلاتی علیه نظام پهلوی انجام می دادند و برخی از آن ها در این راه به زندان هم افتادند و شکنجه هم شدند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود:‏ اما بسیاری از آن ‏ها دین مدار نبودند، ‏گروه های لیبرال مانند نهضت آزادی یا گروه های چپ معتقد به این نبودند که باید جامعه به وسیله دین و دستورات الهی اسلام اداره شود، طبیعتاً با این طرز تفکر وقتی دیدند که امام(ره) قصد دارد تا دین را به صحنه جامعه بیاورد و قائل به دخالت دین در سیاست است، از انقلاب کناره گرفتند.

معلمی با اشاره به ریزش های انقلاب در مقاطع مختلف و فراز و نشیب انقلاب اسلامی، گفت: نبود بصیرت و گرایش به مادیات و سهم خواهی عوامل دیگر برای جدایی گروه های غیر دینی و التقاطی از صف انقلابیون هستند.

وی افزود: بعدها در برهه های مختلف شاهد تقابل و حتی درگیری مسلحانه گروه های غیر دینی با انقلاب اسلامی و مردم بودیم و گروه های چپ تحت عناوین دفاع از خلق خون بسیاری از مردم بی گناه را در مناطق مختلف کشور ریختند و مجاهدین خلق هم به دامان رژیم بعث عراق رفتند و علناً وارد جنگ با ایران شدند.

کارشناس سیاسی صدا و سیما گفت: شاهد هستیم برخی از سابقون انقلاب هم به مرور زمان و به دلایل مختلف تحت نفوذ دشمن قرار گرفتند و در مقابل انقلاب و رهبری ایستادند و منحرف شدند، در برهه ای رهبر معظم انقلاب اسم 2 نفر را می آورند و می فرمایند که این ها به طور جدی به دنبال ‏رابطه با آمریکا هستند و اگر چه قصد خیانت ندارند اما عقیده آن ها این است.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه بیان داشت: بحث عقیده و هدف بسیار مهم است، تنها کسانی می توانند همواره در مسیر صحیح آرمان های ‏انقلاب گام بردارند که هم به هدف امام(ره) اعتقاد دارند و هم اهل اشرافی گری نیستند و بصیرت دارند.‏/302/869/ب1

ارسال نظرات