۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۹۸۸
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه:

حوزه انقلابی باید پشتوانه فکری مشکلات نظام باشد

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید پشتوانه فکری مشکلات نظام اسلامی باشد، گفت: اگر حوزه علمیه نقش خودش را در عرضه آموزه های اسلام به نظام حکومت عرضه کند و مدیریت فرهنگی و راهبری دینی داشته باشد، حکومت هم اسلامی و انقلابی خواهد ماند.
حجت الاسلام زمانی

حجت الاسلام محمدحسن زمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حوزه انقلابی باید پشتوانه فکری مشکلات نظام اسلامی باشد، گفت: اگر حوزه علمیه نقش خودش را در عرضه آموزه های اسلام به نظام حکومت عرضه کند و مدیریت فرهنگی و راهبری دینی داشته باشد، حکومت هم اسلامی و انقلابی خواهد ماند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: در مقابل اگر حوزه و روحانیت این مسؤولیت مهم را رها کنند، ممکن است نظام و ارکان حکومتی به دلیل کم توجهی که در برخی ارزش های دینی داشته باشد، از هویت اسلامی و انقلابی خالی شود.

وی تأکید کرد: لازم است حوزیان افزون بر درس و بحثی که دارند، احساس کنند که رسالت سنگینی بر دوش دارند و آن توجه به فرهنگ و آموزه های دینی ما نسبت به انقلابی بودن جامعه و حکومت و عرضه آن ها به دستگاه های حکومتی و جامعه است.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: خوشبختانه مرکز مدیریت، شورای عالی و شورای معاونین حوزه علمیه منشور حوزه انقلابی را تصویب کرده است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، ادامه داد: همچنین دفتری با عنوان دفتر اجتماعی ـ سیاسی در حوزه تصویب و تأسیس شده است تا با کمک دیگر معاونت ها پیگیری اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در دستور کار داشته باشد./840/302/ص

ارسال نظرات