۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۹۸۴
آیت‌الله دستغیب:

نگران برخی مسائل در سومین حرم اهل بیت هستیم

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بروز برخی از حواشی‌های در مراسم «شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام»، گفت: نگران برخی مسائل در سومین حرم اهل بیت هستیم.
آيت الله ایمانی و دستغیب

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز به نقل از روابط عمومی حرم شاهچراغ(ع)، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در نشست هماهنگی تولید سریال احمدبن موسی(ع) با تصریح اینكه هفته گذشته جهت ارائه گزارش خدمات سه ساله در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خدمت مقام معظم رهبری رسیده است، گفت:‌ معظم‌له در دیدار فرمودند آیا احداث صحن جامع و اتصال به حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) انجام شد یا خیر؟ که نشان می‌دهد ایشان به دقت بر مسائل اشراف دارند.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: در ادامه این دیدار با معظم‌له در مورد ورودی حرم و محذورات میراثی هم مسائل را بیان کردیم و ایشان فرمودند در آنجا نماینده ما حضور دارند و ایشان دستشان باز است و همراهی دارند و ما احساس کردیم معظم‌له از صمیم قلب از آیت‌الله ایمانی رضایت دارند که توضیح دادیم آیت‌الله ایمانی بر این مسئله اهتمام دارند و اول حامی ما هستند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از نماینده ولی فقیه درخواست راهنمایی و ارشادات در این زمینه شد و گفت: در همان جلسه‌ تسهیل راه‌های ورودی برای زوار هم ایشان مطالب به حقی بیان کردند و باید توجه داشت ایشان حکم پدری بر همه دارند و نباید کسی تصور کند جز خیر و مصلحت موضوع دیگری مدنظر ایشان است به ویژه در شرایط فعلی که مسؤولان این شهر همه در یک سمت و سوی واحد بوده و رضای خدا و حضرت ولیعصر(عج) و نایب برحق ایشان را مدنظر دارند.

وی همچنین خواستار توجه به بحث محوریت حرم مطهر در خط دهی فرهنگ، اخلاق و معنویت شهر شیراز شد و گفت: در همان دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند خدمات زیرساخت و احداث زائرسرا و غیره همه خوب است اما اساس دین، فرهنگ و اخلاقیات مردم و به ویژه جوانان است که نباید از این مهم غفلت كرد و حتی ایشان خاطره‌ای از سال‌های دور از شیراز در دوره طاغوت را ذکر فرمودند.

آیت‌الله دستغیب اظهار كرد: معظم‌له مدنظرشان این بود که با برگزاری جشن هنر اهدافی در شیراز دنبال می‌شد اما مردم این شهر و جوانان بسیار مستعد، اهل معنویت و اخلاق به این راه نرفتند و اکنون نیز همان ظرفیت وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

نگران برخی مسائل در سومین حرم اهل بیت(ع) هستیم

وی ادامه داد: با این اوصاف ما نگران برخی مسائل در سومین حرم اهل بیت(ع) هستیم و کاش می‌شد جایی مانند پسماند شهرداری، زباله‌ها و آلودگی‌های اخلاقی و فرهنگی را جمع‌آوری می‌کردند که به سطح جامعه آسیب نرساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری خاطرات دوران ستمشاهی گفت: در همین شهر وقتی جشن هنر مبتذل طاغوت برگزار شد آیت‌الله شهید دستغیب و آیت‌الله محلاتی بنا داشتند مساجد را تعطیل کنند، بعد تصمیم بر این شد مساجد را به محلی برای تجمع مردم بدل کنند که در همین زمینه درگیری‌هایی با ساواک صورت گرفت و دستگیری‌هایی رخ داد که حتی در پرونده بنده یک مورد جرم همین بود که شما چرا در منبر به جشن هنری اعتراض کردید که شهبانو برگزار کننده آن است.

وی اضافه كرد: این گونه است که ما اگر در جشن مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام اعتراض می‌کنیم به سبب این دلسوختگی‌ها و رنج‌هایی است که برای استقرار ارزش‌های اهل بیت(ع) کشیده شده نه آنکه برخی می‌گویند این‌ها می‌خواهند جوانان شاد نباشند در حالی كه نمی‌دانند جوانان بنابر زمینه فطری و گرایش درونی و علائق باطنی هرگز به دنبال هرزگی نیستند که اگر زمینه برای غریزه و شهوت رانی فراهم شود مثل دوران طاغوت خواهد شد.

مسؤول حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: حال آن جشن هنر کذایی را با آنچه رخ داد مقایسه کنید جز یک مورد نمایش مستهجن در خیابان فردوسی، سایر ماوقع خیلی با آنچه گاهی مشاهده می‌کنیم متفاوت نیست.

وی اظهار كرد: در سال ۸۲ و زمان دولتی که به صراحت می‌گفت اصلاح طلب هستیم اتفاقی رخ داد که آن زمان آقای مسجد جامعی وزیر ارشاد بود و من در تالار حافظ نبودم اما مراسم مبتذل و تک خوانی زن انجام شده بود لذا نامه اعتراضی به وزیر ارشاد نوشتم که چگونه با حضور شما این اتفاق افتاده و ایشان همان روزی که نامه به دستش رسید معاون خود را صبح اول وقت به شیراز فرستاد، از فرودگاه آمد و توجیهاتی ارائه کرد که ایشان اطلاع نداشته است و غیره.

از وزرای دولت اعتدال انتظار می‌رفت اعتراض کنند

آیت‌الله دستغیب ادامه داد:‌ حال از دولت اعتدال که مدعی حرکت بر محور ارزش‌ها را دارد انتظار می‌رفت وزرای حاضر در جشن پایتختی همان جا اعتراض کنند که دو وزیر، یک معاون وزیر و یک معاون رئیس جمهور حضور داشتند و می‌توانستند به یک اشاره برنامه را قطع کنند و این طور معلوم می‌شد غیرت دینی در مسؤولان ما هست، اما اعتراضی که نکردند به کنار، در مقابل وزیر محترم اطلاعات در سخنرانی خویش متذکر شده بود که ای کاش به نحوی برنامه‌ریزی می‌شد تا می‌توانستیم از وجود و محضر این علمای بزرگ بهره‌مند می‌شدیم، گویا این برنامه مبتذل مشکل ما بوده است.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با بیان اینكه انتظار ما از مسؤولان دولت فعلی در مورد این اتفاق چیز دیگری بود، گفت: ما بر اساس وظیفه شرعی خود ایستاده‌ایم و این بحث نهی از منکر است و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و جناحی ندارد و ما آن را دنبال می‌کنیم.

آیت‌الله دستغیب در پایان گفت: فواید بسیاری در ساخت سریال احمدبن موسی(ع) است و با حمایت آیت‌الله ایمانی و معاونت فرهنگی بحث دانشنامه احمد بن موسی(ع) و سریال، با قوت دنبال می‌شود./۹۱۹/101/ب2

ارسال نظرات