۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۹۷۶
رییس کمیسیون اقتصادی مجمع نمایندگان طلاب:

حوزه انقلابی باید به تناسب و شرایط زمان اقدام کند

حجت الاسلام مرادی با اشاره به نقش حوزه در انقلاب، ضامن بقا و گسترش انقلاب را در عقیده مردم در زمینه پذیرفتن روحانیت به عنوان یک ایدئولوژی دانست.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام جلال مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش حوزه پیش از انقلاب ابراز داشت: آنچه که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد، عقیده مردم بود که برگرفته شده از حوزه و روحانیت بود.

نماینده طلاب کبودرآهنگ همدان اظهار داشت: این عقیده توانست توده مردم را در شهرها و روستاها به حرکت درآورد و زمینه های شکلی گیری انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در قائله های مختلفی مثل دفاع مقدس، مردم به فرمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و راهی جبهه های جنگ شدند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجمع نمایندگان طلاب یادآور شد: امروز هم اگر مردم، حوزه و روحانیت را به عنوان یک ایدئولوژی و عقیده باور داشته باشند، موجب بقا، استمرار و گسترش انقلاب خواهد شد.

وی با تأکید بر این که این رسالت حوزه نیاز به تقویت دارد، گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب گویای این مطلب مهم است که این رسالت حوزه باید در جامعه و دنیا تقویت شود.

حجت الاسلام مرادی به بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که کشورهای مسلمان و آزادی خواه منطقه از انقلاب اسلامی ایران الگو گیری کرده اند، تکلیف حوزه های علمیه نیز سنگین تر شده است.

وی با بیان این که حوزه انقلابی باید به تناسب و شرایط زمان اقدام کند، تصریح کرد: خطر تحریف نظام و انقلاب زمانی جدی می شود که حوزه انقلابی نتواند متناسب با شرایط جدید عمل کند./840/302/ص

ارسال نظرات