۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۹۳۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیوند فرزندان با والدین ابدی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پیوند فرزندان با والدین ابدی است، گفت: فرزندان باید با والدین به تواضع رفتار کنند همچنین به آرامی با آنان سخن بگویند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مسجد رسول اکرم(ص) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نماز در بعضی از آیات قرآن کریم به صورت مستقل ذکر شده است.

وی افزود: ذکر یک حکم در یک آیه نشان از پیام الهی دارد که بیانگر عظمت و بزرگی آن است و بیان دیگر احکام در کنار نماز، نشان از اکتفا نکردن به نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسان باید عبادت را تنها برای خدا انجام دهد، ذات خداوند دارای همه صفات کمالی بوده به همین سبب عبادت تنها شایسته خداوند است.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه انبیای الهی به کمال ذاتی خداوند آگاه بودند، ابراز کرد: انسان های مومن همه چیز را از آن خدا می‌دانند و هرگز به داشته‌های خود مغرور نمی‌شوند.

این دانشمند فرزانه گفت: انسان اگر حقیقت وجودی‌اش را صرف عبادت غیر خدا کند دچار خسارت جبران ناپذیری خواهد شد.

خطیب مشهور تصریح کرد: احسان به والدین از دیگر توصیه‌های خداوند در قرآن کریم است که فرزندان را به آن امر می‌کند، خداوند به انسان حکم واجب داده که جز او کسی را نپرستید و به والدین خود احسان کنید.

وی افزود: فرزندان باید با والدین به تواضع رفتار کنند همچنین به آرامی با آنان سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطر نشان کرد: پیوند فرزندان با والدین ابدی است، خداوند در قیامت والدین مومن را در کنار فرزندانشان قرار می‌دهد تا مبادا آنان دلتنگ فرزندان شوند./813/202/ب1

 

 

ارسال نظرات