۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۹۰۹
حجت الاسلام بهجت پور مطرح کرد؛

راه های مقابله با بی عفتی و فساد جنسی از منظر قرآن

استاد حوزه علمیه قم گفت: ازدواج موقت راهکار اسلام برای مقابله با بی عفتی در جامعه ایمانی است و قرآن کریم بیان یم کند که جعل این فرصت نوعی بازگشت به حکمت و علم الهی است.
حیا و عفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهجت پور عصر امروز در شبستان نجمه خاتون(س)آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به تفسیر بخشی از آیات سوره نساء گفت: پوشش و حجاب برای زن موجب عفت نشده بلکه زنان را از آزار و اذیت افراد بی عفت در امان نگه می دارد به همین دلیل پوشش و حجاب برای جلوگیری از بی عفتی مردان بوده و پوشش به معنای عفت یا بی عفتی زن نیست.

وی افزو: بر همین اساس عفت با حجاب تفاوت داشته و زن مؤمن با پوشش، عفت خود را به نمایش می گذارد و عفت صفتی است که با بندگی در برابر پروردگار  و تقویت ایمان در زنان به دست می آید.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید که جامعه ایمانی باید با افراد بی عفت به صورت جدی  و محکم برخورد کرده و افراد بی عفت نباید در جامعه ایمانی احساس امنیت کنند.

حجت الاسلام بهجت پور با بیان این که تا زمانی که افراد بی عفت راه و روش خود را اصلاح نکرده اند برخورد جامعه ایمانی باید با آنها جدی باشد، ادامه داد: اما زمانی که این افراد توبه کرده و راه و روش خود را تغییر دادند در این صورت است که رفتار جامعه ایمانی با این افراد باید تبدیل به یک رفتار عادی و دوستانه شود.

وی افزود: همچنین در آیه 19 سوره نساء مطرح شده که اهداف ازدواج نباید اهدافی مادی و مانند این ها باشد زیرا این نوع نگرش بعد از ازدواج و در درازمدت موجب طلاق عاطفی شده و زمینه لغزش و فشار بر زنان و مردان را فراهم کرده و به همین دلیل این آیه از اینگونه ازدواج نهی کرده و بیان می کند که باید ازدواج و تشکیل کانون خانواده بر محور مودت میان زن و مرد باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین آیات سوه نساء می فرمایند که اگر مردی هدیه ای را به همسر خود داد حق ندارد که او را تحت فشار قرار دهد تا این هدیه را از او پس بگیرد؛ زیرا این گونه رفتار از کرامت یک مرد مؤمن به دور است.

حجت الاسلام بهجت پور با بیان این که اسلام نهی از منکر خودش را متوجه بی عفتی کرده و توصیه معروف خود را معطوف به پوشش کرده است، گفت: علت این موضوع همانطور که بیان شد این است که پوشش از بی عفتی و فواحش بینه در جامعه جلوگیری می کند.

وی افزود: اسلام بیان می کند که در مبحث پوشش هر چه شخصیت انسان پوشیده تر باشد کامل تر می شود و کامل شدن پوشش نیازمند این است که حس ایمان در زنان تقویت شود؛ اما در مقابله با بی عفتی جامعه باید محکم ایستادگی کند زیرا اگر این ایستادگی صورت نگیرد همانطور که تأکید شد جامعه در مسیر فواحش بینه حرکت می کند.

 استاد حوزه علیمه ادامه داد: مسأله ازدواج موقت برای افرادی است که تحت فشار قرار می گیرند و برای آنها ناگوار است که خود را نگه دارند به همین دلیل قرآن کریم به آنها مجوز ازدواج موقت را داده است و قرآن کریم در ادامه جعل این فرصت را بازگشت به حکمت و علم الهی می داند.

وی یادآور شد: براساس آنچه که بیان شد قرآن کریم یکی را راهکارهای مقابله با بی عفتی و فساد جنسی و اخلاقی را در جامعه ازدواج موقت می داند و بیان می کند که اگر کسی به دلیل آنچه گفته شد از این فرصت استفاده کند در مسیر حکمت و علم الهی قرار گرفته است البته استفاده از این مجوز قرآنی نیازمند این است که فرد طبق آیات قرآن کریم شرایط استفاده از این فرصت را داشته باشد./968/پ202/ج

 

ارسال نظرات